​LinkedIN-kurser mere populære blandt a-kasserne

Oprettet 12/09/2015 – 13:29

Berlinske Business kunne i midten af september 2015 fortælle hvordan LinkedIN af danske rekrutteringsbureauer nu er brugt af 34 % mod blot 3 % for 4 år siden.
Populariteten af det professionelle netværk kan således med rette siges at være eksploderet.
Det mærkes også hos de danske a-kasser fortæller Christoffer Elissen, der er indehaver af portalen Billigakasseguide.dk.
Her er a-kasser, der hjælper brugerne med kurser i LinkedIN under ledighedsperioder steget i popularitet.
Det gælder endda også for de a-kasser, der fortrinsvis henvender sig til selvstændige.
”Selvstændige ved, at der er mange potentielle kunder at hente på LinkedIN, men de kender ikke metoderne til at gøre det” fortæller Christoffer og fortsætter:
”For lønmodtagerne handler det især om at gøre sig synlige for andre potentielle arbejdsgivere, så de kan få nye tilbud mens de er i job eller har nemt ved at finde noget, når de er mellem jobs”.
De fleste lønmodtagere vil nemlig foretrække selv at blive spurgt til et nyt job, når de gerne vil skifte fremfor selv at sige op og aktivt lede efter det.
”Mange har en dårlig oplevelse med jobsøgning, der opleves som langtrukken og et ubehageligt forsøg på at sælge sig selv” fortæller Christoffer.
En god og veludfyldt LinkedIN-profil bidrager med god synlighed i søgeresultaterne, når rekrutteringsbureauer leder efter potentielle medarbejdere til mellemstore og danske virksomheder.
Uopfordrede ansøgninger er stadig den mest hyppige kilde til jobskifter, men LinkedIN ligger lige efter i rekrutteringsbureauers værktøjskasser og højt i bevidsthedens hos a-kassemedlemmerne.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *