​NCC Bolig opruster sin indsats på content

Oprettet 21/09/2015 – 10:20

Mindshare har ageret strategisk sparringspartner i udviklingen af en ny contentstrategi og kommunikationsplatform, der skal sikre NCC Boligs kunder en bedre oplevelse i forbindelse med køb af projektboliger.
I både Danmark og Norge har NCC det seneste års tid arbejdet målrettet mod at skabe en solid digital tilstedeværelse i kombination med deres fokus på offline medier, men boligudvikleren vil nu tage skridtet videre:
”I NCC Bolig har vi i længere tid flyttet vores markedsføring mod de digitale platforme, og vi har set gode resultater fra dette. Nu føler vi, at det er tid til at gå hele vejen, så vi er til stede for at hjælpe kunden hele vejen fra ide til handling og efter købet gennem vores digitale univers”, fortæller Mads Alexander Enghoff, digitalchef hos NCC Bolig i Danmark og Norge.
Mindshare har analyseret og kortlagt NCC Boligs nuværende forbrugerrejse og kommunikation, som har været grundlaget for en række anbefalinger, der skal sikre, at NCC Bolig er relevant på det rigtige tidspunkt i de rigtige kanaler med det rigtige budskab.
”Når man kigger på købsbeslutningsprocessen for køb af ny bolig, er det et forløb, som kan strække sig over en årrække og derfor er der mange kontaktpunkter, hvor køberen potentielt kan påvirkes. Mange af disse er digitale, og derfor ønsker NCC at levere relevant indhold på tværs af de digitale platforme; indhold som er drevet af et specifikt kundebehov”, siger Jacob Mittun, konsulent hos medie- og kommunikationsbureauet Mindshare.
Fremadrettet vil NCC styrke deres kommunikation til at fortælle om de fordele, der kan være ved at købe nybyggeri, samt nedbryde nogle af de barrierer, der kan stå i vejen for et køb. Barriererne kan være mange (f.eks. frygten for at bo på en byggeplads, eller den tilsyneladende komplicerede købsproces), men disse skal den nye kommunikationsplatform og contentstrategi simplificere for kunden. Fælles for begge dele er, at det ikke blot er boligen, som er i centrum, men ligeså meget fortællingen om nærmiljøet og tilhørsforholdet til nabolaget; et væsentlig element i boligdrømmen, som fylder meget hos kunderne.
Den nye kommunikationsplatform udspringer fra det strategiske arbejde, hvor NCC vil skifte fokus fra boligen til at promovere og sælge boligdrømme. Kommunikationen vil derfor i højere grad være emotionelt drevet med fokus på mulighederne i en ny bolig: ”Når man køber en bolig fra NCC, køber man ikke kun et nøglefærdigt produkt, men man køber ind i en drøm og en forestilling om, hvordan ens hjem og ens liv vil være år ude i fremtiden”, siger Jacob Mittun.
Mindshare skal også hjælpe med at eksekvere på den nye kommunikationsplatform, der forventes, at skulle udrulles senere på året.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *