Arlas alpeoste klar til eksport-eventyr

Oprettet 25/10/2012 – 12:00

Mindre end et år efter opkøbet af det sydtyske alpemejeri Allgäuland Käserein er Arla nu klar med en serie af udvalgte alpeoste, som under varemærket Castello® skal friste forbrugere i USA, Canada, Sverige – og Danmark.
En ost gnedet med alpeurter, en anden vasket i øl fra et af Bayerns ældste bryggerier, og en tredje forsigtigt smurt med Chianti rødvin. Det er alle oste som indgår i Castellos nye serie, Alps Selection, der nu er klar til eksport. Og Arla har store forventninger til den nye eksportserie:
”Der er tale om oste af høj kvalitet med gode historier og stolte traditioner, og derfor er det en fantastisk tilføjelse til Castello®-sortimentet. Vi har store forventninger til specielt nye markeder som USA og Canada. Vi ser dermed lanceringen af Alps Selection som et afsæt for at etablere Castello® som det førende varemærke indenfor kvalitetsoste i disse lande,” siger Fransesco Leone, der er Arlas globale direktør for ost.
Efter alpemejeriets indtræden i Arla er der blevet designet nye emballager til de sydtyske oste, som nu sælges under Castello ® brandet.
”Emballagerne er designet til at fortælle historien om de flere hundrede år gamle håndværkstraditioner, som ligger bag disse oste. Vi ønsker at tilbyde forbrugeren anderledes smagsoplevelser, og samtidig fortælle de fremragende historier der ligger bag kvalitetsostene,” siger Fransesco Leone.
Alps Selection-ostene blev lanceret i USA og Canada i september, og kommer på markedet i Danmark fra uge 44. I første omgang kan danskerne se frem til at smage varianterne Hirten og Classic.
”Hirten er en rustik, orange ost med fine saltkrystaller og en let smuldrende konsistens, mens Classic er en lækker råmælksost, der får smag fra en særlig blanding af alpeurter, som gnides ind i osten under lagring. Bjergmælken, den tørre alpeluft og de gamle mejeritraditioner er alt sammen noget der er med til at give Alps Selection sin helt egen karakteriske smag, som vi tror, at danske forbrugere vil finde spændende,” siger Jakob Knudsen, marketingdirektør i Arla Danmark.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *