At Work a/s – Sådan får man andre mennesker til at skabe glæde. En sjov og positiv event, der retter fokus på vigtigheden af glæde og livskvalitet, som kan spredes som ringe i vandet

Oprettet 24/12/2012 – 11:59

Sådan får man andre mennesker til at skabe glæde. En sjov og positiv event, der retter fokus på vigtigheden af glæde og livskvalitet, som kan spredes som ringe i vandet
Kristine Jensen og Pia Dyrby er de to initiativtager til ideen ”Juice it up – og spred glæde”. De vil med deres initiativ skabe større bevidsthed om at være opmærksomme på vores medmennesker og sprede god energi. De har vundet 20.000 kroner, så deres idé nu realiseres.
Sådan får man andre mennesker til at skabe glæde. En sjov og positiv event, der retter fokus på vigtigheden af glæde og livskvalitet, som kan spredes som ringe i vandet
”Juice it up – og spred glæde”
Juice it up tager udgangspunkt i en juicebar, der placeres et centralt sted i byens rum. Her vil forbipasser­ende kunne få en gratis juice, hvis de samtidig skriver hvordan de vil skabe glæde for en anden person. Det kan være, at vedkommende vil smile til den næste der kommer forbi, holde døren for en fremmed eller købe blomster med hjem til kæresten. Deltagerne skriver deres handling ned og forpligter sig dermed til at sprede glæde til andre. Handlingen no­teres både på et kort, som deltageren tager med sig som en reminder, og på et kort som hænges på en væg ved siden af juicebaren. Kortene på væggen kan give andre inspiration til at skabe glæde, og udtrykker samtidig en fælles bevægelse for at skabe glæde i hver­dagen.
At Work giver 20.000 kroner til ideen
At Work Skoen er blevet 20 år i 2012. Vi uddanner massører, instruktører, coaches, terapeuter og meget mere, og har uddannet tusindvis gennem årene, hvilket vi er rigtigt glade for og stolte af, da alle de mange uddannede er med til at løfte og forbedre sundheden og livskvaliteten i Danmark.
I anledning af vores 20 års jubilæum har vi afholdt en idékonkurrence, hvor vi giver 20.000 kroner til den bedste idé, som kan fremme sundhed og livskvalitet. Vinderen er nu fundet. Vinderen er ideen” Juice it up – og spred glæde”, som er indsendt af Kristine Jensen og Pia Dyrby.
Fantastisk og gennemtænkt idé, som kommer til at gøre en forskel
”Ideen er fantastisk, da den skaber en større bevidsthed om at være opmærksomme på vores medmennesker, og netop det at skabe glæde er en væsentligt kilde til sundhed og livskvalitet. Deltagerne bliver involveret og selve handlingen er let anvendelig og giver flot synlig værdi. Det er en flot idé, der ydermere bidrager positivt til det samfund, vi er en del af, og som på flere områder står flot i tråd med, hvad vi gennem vores vision og mission gerne vil skabe hos At Work. Vi glædes over at fejre vores 20 års jubilæum ved at kunne give 20.000 kroner til denne ide”, fortæller adm. direktør Thomas Gregersen.
Juice it up beskrivelse af deres ide i forhold til andre ideer
Vi har lagt mærke til, at der de senere år har været flere initiativer som sæt­ter fokus på værdier og væremåde. Som eksempel kan nævnes Lars Ap´s “Fuck­ing Flink”, Thomas Skov´s “Høflighed på 100 dage” samt Anton Berg´s kampagne “The Generous Store”. Fælles for dem er, at de alle bidrager til at skabe større bevidsthed om at være opmærksomme på vores medmennesker og sprede god energi. Med denne idé ønsker vi på tilsvarende vis at skabe glæde, som vi mener, er en stor kilde til livskvalitet. Vores idé minder om Anton Berg´s, men adskiller sig også fra den.
I Anthon Bergs kampagne åbnede de det, de kaldte The Generous Store. Her kunne man en enkelt dag få gratis chokolade, hvis man til gengæld gik ind på sin facebook profil og forpligtede sig på en forudbestemt generøs handling defineret af Anthon Berg. Her udførte man kun handlinger, overfor nogle man i forvejen havde en relation til. Juice it up har ikke fokus på, at man som deltager er generøs, men at man bidrager til at sprede glæde og peppe livskvaliteten op hos andre. Her er det også deltagerne der selv udtænker hvordan de vil sprede glæde, frem for at forpligte sig til en forudbestemt handling. På den måde involverer deltagerne sig og aktiveres til selv at overveje, hvordan de i hverdagen kan skabe glæde for andre. Juice it up vil også gerne inspirere deltagerne til at sprede glæde til andre, som man måske ikke kender i forvejen, og på den måde lade ringene sprede sig i vandet. Ideen adskiller sig også ved, at vi gerne vil skabe et fysisk udtryk i det offentlige rum ved at hænge de udfyldte kort op, så deltagere og forbipasserende får en fornemmelse af at skabe noget sammen. Ligesom det kan give deltagerne en mulighed for at lade sig inspirere af hinandens ideer. Juice it up adskiller sig endvidere ved at have et sundt udgangspunkt, der handler om at peppe energien op, både i form af en juice og handlinger der kan glæde andre – og dermed skabe mere livskvalitet.
At ideen ligner og er en del af tidens strømninger, synes vi viser, at der er interesse og basis for denne type ideer, og ikke mindst at det er muligt at realisere. Sam­tidig er der også nogle forskelle som vi synes giver ’Juice it up…

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *