Den Blå Avis øger læsertallet

Oprettet 12/12/2011 – 14:07

Den Blå Avis’ læsertal er fra 2010-2011 steget med 21.000 læsere svarende til et plus på syv procent. Den generelle tendens for trykte medier i Danmark viser et fald.
Læsertallet for de fleste af landets trykte aviser og magasiner er stærkt faldende. Alligevel viser nye tal fra TNS Gallup, at Den Blå Avis, fra andet og tredje kvartal 2011 har øget læsertallet med 21.000, når man sammenligner med samme periode sidste år. Det svarer til en total stigning på hele syv procent.
Direktør hos Den Blå Avis, Christian Læsø er positivt overrasket:
”På et så trængt marked som trykte medier befinder sig på, er det klart, at man ikke kan forvente en stigning i læsertal. I den forstand er det meget positivt, at vi har fået flere læsere, og godt at se resultatet af den store indsats vi har gjort for at gøre læsere opmærksomme på, at Den trykte Blå Avis er gratis og let tilgængelig”, fortæller Christian Læsø.
Ser man i modsætning på det samlede marked for trykte medier i Danmark, er realiteten en ganske anden. Ifølge TNS Gallups har landets største landsdækkende hverdagsaviser oplevet et fald i læsertal på mellem 11 og 33 %.
På den baggrund er det ifølge Christian Læsø vigtigt, at man tager situationen alvorligt:
”Vi er selvfølgelig glade og stolte over, at vi stik imod tendensen oplever en stigning i antallet af læsere. Alligevel må vi konstatere, at markedet er præget af ekstrem hård konkurrence. I den forstand må denne positive tendens ikke blive en sovepude. Derfor vil vi fortsætte med at udvikle avisen mod læserens specifikke behov, når de er på jagt efter gode tilbud.” fastslår Christian Læsø.
Ingen succes uden kamp
Fremgangen i læsertal, hos Den Blå Avis betyder heller ikke, at avisen har været uberørt af konkurrencen. Tal fra 2.-4. kvartal 2010 viser, at avisen dengang oplevede en nedgang på 1 %. Derfor er fremgangen i 2011 ifølge, Christian Læsø langt bedre ende forventet:
”Vi har høje ambitioner med vores trykte avis og har i lang tid haft et mål om at forbedre læsertallet, så det er en dejlig julegave.” konstaterer, Christian Læsø
Den Blå Avis er Danmarks største tilbudsavis og har ugentligt 338.000 læsere. Avisen udkommer hver torsdag i en øst og vest udgave.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *