Dobbelt Gazelle-vinder har vokseværk

Intet mindre end en vækst på 1834 % siden 2007. Det kan lyde utroligt i en periode præget af finanskrise, men ikke desto mindre er det realiteten for WhiteAway.com. Resultatet har været med til at gøre onlineforhandleren til Gazelle vinder 2011 for både Midtjylland og hele Danmark. Også internationalt er der dømt vokseværk for virksomheden.

Det hele startede som en hobbyvirksomhed for brødrene Johannes og Esben Gadsbøll samt Jesper Bang i 2003. De tre mente, at der var potentiale i at handle hårde hvidevarer på nettet, og sideløbende med job og uddannelse blev de første spadestik til WhiteAway.com taget. I 2007 blev det besluttet at gå all in på onlinehandlen med hvidevarer, og stifter af Japan Photo, Ib Nørholm, gik med på planen som investor. Siden da er det kun gået fremad for den århusianske iværksættervirksomhed. 31-årige Johannes Gadsbøll er i dag direktør, og han er overvældet af kåringen som dobbelt Gazelle vinder:

”Jeg er virkelig stolt og glad over, at vi er blevet årets Gazelle regionalt og nationalt. Det er første år, vi har haft mulighed for at være nomineret, men at vi rent faktisk også er løbet med sejren, havde jeg kun turdet drømme om.”

Rent medarbejdermæssigt er det også gået hurtigt for hvidevareforhandleren, som til dagligt holder til i Risskov. For to år siden var der 5 medarbejdere, hvor der i dag sidder 37 på kontoret. Johannes Gadsbøll er ikke et øjeblik i tvivl om, at en stor del af væksten skyldes holdet omkring ham:

”WhiteAway var ikke kommet så langt som et one-man-show. Allerede fra starten af WhiteAway’s historie har jeg haft kompetente og erfarne folk omkring mig, som jeg konstant har kunnet sparre med. Vores medarbejdere har vidt forskellige baggrunde og kompetencer, og det har været med til at skabe den dynamik, som præger vores virksomhed”

International succes
Netop dynamik er et nøgleord hos den århusianske virksomhed. Hjulene står aldrig stille, og der tænkes altid i nye muligheder og nye markeder. I 2010 åbnede WhiteAway op for online handlen hos vores nordiske broder-land, Sverige. Tallene fra det seneste års aktivitet på det nye marked understreger, at det var et rigtigt klogt skridt:

”Vores vækst på det svenske marked har om muligt været mere imponerende end på det danske marked. Vores handel er steget med hele 582 % fra 2010 til 2011. Vi er så småt også startet op på det norske marked, og på sigt vil vi også videre ud i Europa. Vi har bestemt fået mod på mere efter den varme modtagelse i Sverige”.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *