DSB skifter mediebureau

Oprettet 20/10/2011 – 16:05

Efter mere end 10 års godt samarbejde skifter DSB nu mediebureau. OMD erstattes med Carat. Aftalen sikrer DSB nye øjne på både sig selv og tilgangen til markedet.
Der varsles nye tider hos DSB. Også inden for den mediestrategiske front og tilgangen til markedet og kunderne. DSB ønsker derfor at få frigivet ny energi i sin organisation – og samtidig at få skabt endnu stærkere resultater. Efter en lang proces og udbudsperiode, hvor tre mediebureauer har været involveret, er DSB sikre på, at Carat er de rigtige til at hjælpe DSB med at skabe nye løsninger.
“Vi har været meget glade for samarbejdet med OMD,” siger marketingdirektør hos DSB, Steen Sørensen Koch.”Det har ikke været en nem beslutning for os at sige farvel. Men for DSB har det været centralt at få et nyt mediebureau, som kan udfordre vores vanlige tankesæt. Det er vi sikre på, at vi nu har fået med Carat.”
DSB er ifølge Steen Sørensen Koch ved at redefinere sit ståsted og profil i en tid, hvor økonomien er trang, og kundernes forventninger og krav til DSB er under stadig forandring.
DSB er under stadig forandring. “Vi har brug for et mediebureau, som kan hjælpe os med at forankre nye ideer og tanker, ikke bare i forhold til, hvordan DSB laver markedsføring, men også i hele den måde, vi agerer kommercielt,” siger marketingsdirektøren.
Hos Carat ser man frem til samarbejdet med DSB. Administrerende direktør hos Carat, Mads Bredal siger:
“Vi forventer os utrolig meget af samarbejdet med DSB i de kommende år. DSB skal igangsætte en rejse fra transport- til servicevirksomhed, og den skal vi være med til at accelerere og implementere”.
Hos Carat er man ikke i tvivl om, hvad DSB har lagt til grund for beslutningen om at vælge Carat: “Det er helt klart kombinationen af innovation og det at kunne tænke nye og ikke mindst flere digitale løsninger for DSB der har været udslagsgivende. Pris spiller altid en rolle, det er klart, men vi er primært valgt på vores kompetencer”.
Malene Birkebæk, der er direktør på Carat vil blive ansvarlig for DSB og skal lede teamet på Carat. “Vi er meget stolte over at vinde DSB. Vi har Danmarks stærkeste hold i øjeblikket, og at vi nu skal samarbejde med DSB skyldes i høj grad vores tilgang til teamsamarbejde hos Carat. Nu glæder vi os til at tage teamsamarbejdet videre i det daglige arbejde med DSB”.
Carat er Danmarks største mediebureau, som ud fra positionen “Redefining Media” hjælper en lang række af Danmarks største annoncører med at optimere deres medieinvesteringer.
Aftalen mellem DSB og Carat træder i kraft medio oktober 2011 og løber i 3 år.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *