Få advokaten med på skulderen, når du køber bolig

Oprettet 23/04/2013 – 13:59

Nu er det muligt at tage advokaten med på råd, når du er ude at se på en ny bolig, eller når familien er samlet derhjemme. Via fx Skype eller FaceTime på mobilen kan du videochatte med din advokat lige der, hvor du har behov for det.
Som boligkøber bliver det nu nemt at have sin advokat med rundt, når man er ude at besigtige en potentiel ny bolig. Du kan videochatte med din advokat, når du har brug for det, og få svar på spørgsmål om fx købsforbehold eller vejledning om andre juridiske forhold, du skal være særlig opmærksom på.
”Vi har haft stor succes med almindelig webchat, som vi introducerede for tre år siden, og videochat er et naturligt næste skridt for os. Mange ting er lettere at forklare og forstå i en direkte samtale, og med videochatten får du samme personlige kontakt, som et fysisk møde giver. Samtidig er det både nemt og uformelt at tage advokaten med på råd lige der, hvor du er,” forklarer udviklingschef Frederik Friche fra NEMADVOKAT – Danmarks Digitale Advokater™.
Skype din advokat
Videochatten kræver ikke nogen speciel software, men fungerer med de teknologier, mange allerede anvender – foreløbig Skype og FaceTime, men Googles Hangouts kommer f.eks. også med. En NEMvideochat, som den kaldes, bookes online, hvor du blot angiver navn og telefonnummer og vælger den platform, du gerne vil træffes på. Så får du op til tyve minutters gratis og uforpligtende videochat, og det er altid en advokat eller advokatfuldmægtig, du kommer til at tale med. Videochatten kan benyttes både ude og hjemme ved køkkenbordet til at afklare konkrete spørgsmål om køb og salg af bolig, udarbejdelse af testamente, ægtepagt osv.
God brugeroplevelse
Også i erhvervssammenhænge kan videochatten med juridisk rådgivning være et alternativ til et møde på advokatens kontor.
”Det er et åbent værktøj, og som med alle andre nye platforme, vi lægger ud, er vi spændte på at se, hvordan vores klienter vælger at anvende det. Videochatten er et tilbud til både eksisterende og nye kunder med det formål at gøre det endnu nemmere at kontakte en advokat. Vi håber, andre advokatvirksomheder lige som vi vil inddrage flere digitale medier, for værktøjerne er der og kan bruges – også i vores branche. Det giver en bedre brugeroplevelse og kvalitet i rådgivningen og bidrager til at øge tilliden til branchen som helhed,” lyder det fra Frederik Friche.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *