FM radio er død

Oprettet 30/10/2011 – 18:07

”FM er håbløst forældet og DAB teknologien var oldnordisk allerede inden den blev implementeret i stor skala. Det mener i hvert fald det danske web-bureau, TrendCo der satser stort på levering af underholdning, via IP teknologi.”
Med lanceringen af deres nye netradiokanal Hot30, satser de på udsendelser med det modne publikum som målgruppe.
Hul i markedet
”Alle er på nettet i dag og vi så et hul i markedet indenfor underholdning for de 25-55 årige. Der er rigeligt af ungesites og ungdomsradioer, men ikke mange satser på den nye internetbruger.” – Udtaler Radiodirektør Anthony Sadeghnia.
”Ligeledes er der efterspørgsel hos annoncørende efter platforme der rammer ældre end de radioer der sender via ipteknologi i dag!” – Fortsætter han.
Flyvende start
Siden lanceringen d. 25-10-2011 har der været run på i det lille Vanløse foretagende. Telefonlinjerne har glødet med alt fra interesserede annoncører til radioværter der søger nye græsgange.
Denne positive oplevelse får Anthony Sadeghnia til at konkludere: ”FM Radio er død, hvis ikke så meget syg ihvertfald. Annoncørerne hilser IP-teknologien velkommen og de elsker, at effekten af radioannoncering nu også kan være målbart!”
Det specielle ved Hot30 er nemlig, at der kan fremsendes korrellerede statestikker mellem annoncernes afsending og den genererede trafik på annoncørens hjemmeside.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *