Kvalitetsstempel tiltrækker madturister

Oprettet 03/05/2013 – 13:59

For restauranter er det et kvalitetsstempel at komme i Guide Michelin eller blandt The World’s 50 Best Restaurant, og det giver stor brandingværdi på den internationale gastronomiscene.
Med 15 Michelin-stjerner samt en af verdens bedste restauranter i 2013 har Danmark et gastronomisk image, som mange udenlandske turister rejser efter. Ifølge analyser fra VisitDenmark er en tredjedel af de udenlandske turister kommet til Danmark for at spise på landets gourmetsteder.
Den stigende interesse for de danske Michelin-restauranter ses også tydeligt i antallet af bookinger. Salgsdirektør Peter Thygesen fra DinnerBooking siger: ”Vi oplever, at bookingprocenten i gennemsnit stiger med 200 % på dagen, hvor restauranten får en stjerne”.
Dinnerbooking.com er Danmarks største website til at booke bord på restauranter og caféer på, og de har 90 % af alle Michelin-restauranterne i Danmark.
Efter 3 år som verdens bedste restaurant måtte noma den anden dag træde et skridt ned af skamlen, da den spanske El Cellar de Can Roca blev kåret som nummer et på listen The World’s 50 Best Restaurant. Danmark har hele to restauranter med på den gastronomiske verdensliste. Udover noma er Geranium i København, som rykkede fra en 49. plads til en 45. plads.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *