Melodi Grand Prix-afstemning er lukket land for mange danskere

Oprettet 25/05/2012 – 14:59

Busbilletter, tv-afstemninger og donationer til velgørenhed. Det er blot nogle af de ting, som en mobiltelefon kan betale for via sms.
Men for de danskere, der har en mobiltelefon betalt af arbejdsgiveren, er det noget, som de sjældent eller aldrig benytter sig af. Det viser en ny undersøgelse foretaget af TDC Erhverv.
87 procent af de danskere, der har arbejdsgiverbetalt mobiltelefon, bruger den slet ikke som betalingsmiddel.
”Der er ofte restriktioner fra arbejdsgiver om, hvad medarbejderen må bruge mobiltelefonen til. Det betyder, at mange danskere helt går glip af de muligheder, som mobilen kan give dem i deres hverdag. Ikke mindst fordi mange kun har det ene abonnement, som de får betalt af arbejdet,” siger direktør Peter Stig Andersen fra TDC Erhverv.
Fire ud af 10 danske lønmodtagere har en mobiltelefon, som deres arbejdsgiver betaler. En tredjedel af disse har kun den mobil, som de har fået af arbejdet.
TDC Erhverv lancerer nu en løsning, der skal imødegå, at arbejdstelefonen bliver i lommen, når der skal købes busbilletter eller stemmes til Melodi Grand Prix.
”Vi lancerer konceptet Delt Mobilregning, hvor arbejdsgiveren betaler et grundlæggende abonnement, mens medarbejdere selv får en regning for eksempelvis billetter købt via sms og international tale i ferien. Jeg er sikker på, at det er en løsning, som både arbejdsgiver og ansat efterspørger,” fortæller Peter Stig Andersen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *