Nordens mediehuse samles

Oprettet 07/09/2011 – 22:34

Torsdag den 22.september vil alle de største nordiske mediehus, broadcastere og tele virksomheder mødes i København. Anledningen er en international fag konference med fokus på Web-TV/ online video. Hvordan tjene penge på web-tv, skal der dannes alliancer om indhold og teknologi, hvor skal man differenciere sig, integration til sociale medier, er bare nogle af de emner der bliver taget op under konferencen.
Xstream inviterer til en konference om WebTV i Norden, hvor du kan hente inspiration fra ledende og erfarne aktører fra media, broadcast og telebranchen. Skabe netværk på tværs af grænser og fagområde, høre om hvordan du kan lykkes med web-tv i din virksomhed. Hør for eksempel Craig Duff, director of Multimedia for Time Magazine, fortælle om hvordan et af verdens største medier arbejder med video på net.
Læs mere om konferencen, Nordic Media Summit
Nordic Media Summit 2011, @ NMS2011
Den årlige konferencen, Nordic Media Summit (NMS2011) er lige om hjørnet. Tilmeldinger vælter ind til konferencen, en dag fyldt med inspiration, ideer og rigligt med netwærk . Med fokus på udvikling af online video i broadcast-, medie-og telekommunikationsindustrien. En industri, der vokser hurtigt, har en rivende udvikling og er i konstant forandring. Konferencen er en vigtig arena for fagligt input, indsigt, synlighed, netværk, formidling og deling af viden på tværs af Norden og Europa.
Som deltager på NMS2011 vil du få masser af inspiration fra kendte og spændende personligheder i branchen, som vil fortælle om hvordan de arbejder med online video, og om deres visioner og syn på fremtiden.
En konference – tre dele
Den første del af konferencen er i dedikeret til medierne, og hvordan de arbejder med online video i Norden og internationalt. Har online video, en voksende betydning som en integreret del af den redaktionelle linje? Hvordan tjene penge online video? Sociale medier + web-tv, hvilken rolle vil web-tv have for medierne i fremtiden? Differansiere på indhold eller teknologi? Er blot nogle af de spørgsmål, som talerne i første halvdel vil dække. Indlægsholdere i denne delen kommer fra VGTV, Expressen, Jyllands-Posten og Time.com.
I den anden del af konferencen, vil repræsentanter fra broadcastere og teleselskaber give deltagerne et indblik i emner som, “Over-the-top” (OTT), hvordan er fremtiden for deling af indhold? Fremtiden for tv-tjenester, hvor vigtig er lokalt indhold? Vil de sociale medier har en indflydelse for brugen af online video, osv. Emner, der vil blive adresseret af nøglepersoner fra Telenor, Comoyo, SBS, Discovery, Samsung og Filmweb.
Den tredje del af konferencen er den afsluttende paneldebat. Alle dagens indlægsholdere vil deltage i paneldebatten, hvor alle deltagere vil have mulighed for at komme med de spørgmsål de måtte have. Redaktøren for det internationale magasin, Streaming Media, Eric Schumacher-Rasmussen, er moderator for paneldebatten og vil guide os gennem hele konfernecen.
Netvowrking Dinner
Konferencen afsluttes med en hyggelig og afslappende middag, der giver rigeligt med mulighed for at netværke og blive kendt med kolleager fra branchen. NMS Networking dinner, er kendt for at være en god fest, hvor værdifulde og vigtige relationer bliver dannet, en fest du ikke vil eller kan gå glip af.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *