Ny dimension i Goodyears dækserie OPTITRAC H+ til mejetærskere

Oprettet 28/12/2011 – 07:09

Goodyear meddeler, at de vil producerer endnu en dimension af det nyligt introducerede mejetærskerdæk OPTITRAC H+ på Agritechnica 2011. Det nye dæk OPTITRAC H+ IF680/85R32 CFO, er designet til mejetærskere, i lande som f.eks. Tyskland, hvor grænserne for køretøjets bredde betyder, at der ikke kan monteres dæk i den bredere sektion. Dækket har en høj belastningskapacitet og designet OPTITRAC, giver fremragende træk- og køreegenskaber både i marken og på vejen.
OPTITRAC H+-dæk, det er mærket med bogstaverne IF foran størrelsesangivelsen, og med CFO som endelse, er designet til at modstå en større grad af dæk-deformering. Dækkene er designet efter en standard som tillader en ekstra belastning på op til 55 % under kørsel frem og tilbage mellem marken og gården, uden at man behøver at øge dæktrykket. (Fireårig eksperimental standard: 2009 ETRTO)
OPTITRAC H+-serien gjorde sin entré på markedet tidligt i 2011 med lanceringen af de første to størrelser; IF800/70R32 CFO og IF800/75R32 CFO. Endnu en størrelse, IF900/60R32 CFO, blev tilføjet senere.
Goodyear har lagt særlig vægt på OPTITRAC H+-dækkets store stabilitet og lastkapacitet, som er specialdesignet til højteknologiske mejetærskere. Goodyears dækingeniører baserede udviklingen af H+ på velafprøvede designegenskaber fra den succesrige OPTITRAC-familie, kombineret med brugen af innovative materialer. De nye dæk har en asymmetrisk profil og et dybt dækmønster. Herved opnår dækket et fremragende træk og gode selvrensningsegenskaber. H+ dækkets computerdesignede klodsmønster med specialkonturer giver dækket en god placering inden for jordtryk. Disse egenskaber betyder, at OPTITRAC H+ kan overføre trækkraft og moment, meget effektivt og jævnt til undergrunden.
Det innovative dækmønster er særdeles slidstærkt og lang levetid. ”Aero-Tie-in-bead-konceptet”, som er hentet fra flyteknologien, styrker kanttråden og garanterer, at den sidder perfekt på fælgen. Denne teknologi giver mulighed for større fleksibilitet i dækkets sider, hvilket igen giver dækket lang holdbarhed og et større kilometer/timetal.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *