REWE Groups køb af Apollo nu en realitet

Oprettet 14/09/2015 – 06:15

Apollo får nye ejere og bliver en del af Apollo Travel Group
De europæiske konkurrencemyndigheder har godkendt købet af Apollo samt andre dele af Kuonis rejsearrangører. Heriblandt Apollo i Norden og dermed også den danske del af Apollo. Den nye rejsedivision vil gå under navnet Apollo Travel Group og skal styrke Apollos nordiske identitet gennem individualitet og mangfoldighed.
I starten af året besluttede Kuoni at sælge hele sin rejsearrangørvirksomhed. Mindre end et halvt år senere bød tyske REWE Group ind på hele pakken, som bl.a. indbefatter Apollo i hele Norden, flyselskabet Novair samt sportsresortet Playitas på Fuerteventura.
Købet af Apollo og hele den øvrige europæiske del af Kuonis rejsearrangørvirksomhed, som blev annonceret den 22. juni, er netop blevet godkendt i EU.
Apollos virksomhed i de nordiske lande kommer til at gå under Apollo Travel Group og vil herudover fortsætte uforandret.
Apollo Travel Group er en realitet
DER Touristik, som er REWE Groups rejsedivision, har tidligere haft virksomhed i de nordiske lande og ser derfor opkøbet af Apollo som en mulighed for at gå direkte ind og opnå en førende position i Norden.
I forbindelse med ejerskiftet ændrer Apollo navn, og alle nordiske aktiviteter vil således ligge i Apollo Travel Group, som bl.a. omfatter Apollo, flyselskabet Novair samt Playitas på Fuerteventura.
”Vores filosofi om mangfoldighed og det faktum, at det lokale fokus er i overensstemmelse med DER Touristiks måde at tænke tingene på, er med til at styrke os. Vores nye ejere tilskynder individualisme og forskellige måder at gøre tingene på i forskellige markeder, hvilket vil være en af de ting, der adskiller os væsentligt fra vores nærmeste konkurrenter,” fortæller Leif Vase Larsen, administrerende direktør i Apollo Travel Group.
DER Touristik har i sin nye form en omsætning på 7 milliarder og 7,7 mio. kunder samt 14 lande, som der opereres i. DER Touristik har sin egen filosofi ift. strukturen og organisationen.
”Rejseønsker og –drømme er lige så individuelle og personlige, som mennesker, der rejser, er. Derfor tror vi på mangfoldighed,” siger Søren Hartmann, CEO for DER Touristik, som samtidig afviser tanken om at samle alle de nye brands under én enhed. Alle nationale enheder og brands forbliver således, som de er.
”Det vi i stedet gør er at skabe et paneuropæisk netværk af meget stærke virksomheder inden for rejsebranchen. Både forhandlere og arrangører er specialister i deres markeder, og det er nødvendigt, hvis vi vil være tæt på kunden,” mener Søren Hartmann, som også påpeger, at den individuelle kunde vil få gavn af fusionen:
”At være en stor virksomhed giver os styrken til at tage endnu mere hensyn til kvalitet og betingelser. Det er i sidste ende til stor gavn for kunden,” slutter han.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *