SackIt satser på forhandlernetværk

Oprettet 07/01/2013 – 08:00

Med en række hurtigt sælgende livsstilsprodukter har danske SackIt gennem de seneste år fået stor succes. Sækkestole og forbrugerelektronik med et lidt anderledes fokus på design og kvalitet har ført til både omtale, solgte enheder i tusindvis og et delvist opkøb af Valentin Brands. Nu er det forhandlerleddet, der skal fokuseres på, og det vil SackIt gøre gennem lave priser, information og gode forhold.
Succesen for den danske virksomhed SackIt er gået så stærkt, at mange kunder ikke kan finde de trendy livsstilsprodukter i lokale butikker. Det skal der nu laves om på, og SackIt satser derfor stort på at opbygge relationer til forhandlere landet over – og gerne også i udlandet.
”Vi har faktisk stået i den situation at folk har ringet og spurgt, hvor de kan købe vores produkter, uden at vi har kunnet henvise dem til lokale forhandlere. Det viser os, at vi skal øge vores fokus på at fortælle forhandlerne, og ikke kun forbrugerne, om vores produkter,” siger direktør i SackIt, Kristoffer Glerup.
Populære produkter søger forhandlere
Både sækkestolene og bluetooth-højttaleren WoofIt har solgt i tusindvis, blandt andet takket være god medieomtale og positive tests.
”Kommunikationen til markedet skal nu også føres med forhandlerne. Vi kan med SackIts produkter give forhandlere både muligheder for få produkter ind som kan sælges i stort antal. Desuden kan vi tilbyde dem mulighed for avancer, der slår de konkurrerende produkter på markedet,” siger Kristoffer Glerup.
Øger butikkernes avance uden investering
En af de fordele SackIt kan tilbyde er dag-til-dag levering. Dermed skal forhandlerne ikke have store lagre af sækkestole, der som bekendt fylder en del. En anden fordel er den meget aktive markedsføring som SackIt står for.
”Alt i alt betyder det, at vi kan hjælpe butikker med at tjene penge – vel at mærke uden de skal investere i lager eller markedsføring,” siger Kristoffer Glerup. Han lover desuden en stribe at der vil komme en stribe nye produkter fra SackIt i løbet af 2013, der er udviklet og designet til danske forbrugere. Udvikling sker nært samarbejde med virksomheden Valentin Brands, der i 2012 købte halvdelen af SackIt.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *