Sportsfan vokser hastigt i oplag

Oprettet 12/08/2011 – 12:06

Månedsmagasinet Sportsfan har indgået en stor distributionsaftale med INTERSPORT Danmark og vil med den nye stærke samarbejdspartner ekspandere til at blive blandt de allerstørste herhjemme. Aftalen betyder, at SPORTSFAN allerede 1. oktober i år får et garanteret oplag på over 30.000 eksemplarer.
Størrelsen betyder noget. Det ved man på månedsmagasinet SPORTSFAN, som har fået kraftigt vokseværk og i løbet af de næste tre år vil vokse sig blandt de største magasintitler herhjemme. Danmarks førende sportsmagasin har nemlig netop indgået en foreløbig treårig aftale med INTERSPORT, der betyder, at Sportsfans oplag vil vokse eksplosivt. Allerede 1. oktober i år vil magasinet udkomme i over 30.000 eksemplarer, og næste år vil det være garanteret 40.000.
Aftalen indebærer, at INTERSPORT vil dele SPORTSFAN gratis ud som en gave til deres kunder gennem deres mere end 95 butikker, spredt ud over hele landet.
Direktør i SPORTSFAN, Jørgen Brinks, glæder sig over samarbejdet og over, at det nu ser ud til, at det er lykkedes at indfri ambitionen om at blive blandt de største magasiner til mænd.
”Med den her aftale vil SPORTSFAN tage et afgørende skridt ind i magasinbranchens absolutte superliga. I løbet af i år håber vi at kunne præsentere endnu en samarbejdspartner, og målsætningen er at skabe et oplag på 80.000 inden udgangen af 2012.”
Han understreger, at selvom det nu vil være muligt at få SPORTSFAN gratis gennem Intersport, så vil magasinet stadig opretholde sin sædvanlige høje kvalitet. En standard, der har gjort SPORTSFAN til Danmarks førende på sportsområdet i løbet af sin foreløbige seksårige levetid. Det vil også stadig være muligt at købe SPORTSFAN i landets kiosker og få magasinet sendt hjem via en attraktiv abonnementsordning.
Det er SPORTSFANs mangeårige satsning på grundig journalistik, skarpe analyser og underholdende reportager, der har fået Intersport til at indgå samarbejdet. Det fortæller kommerciel direktør i INTERSPORT, Ole Køhler Jensen.
”Vi ville ikke indgå en så stor og omfattende aftale med hvilket som helst medie. Men SPORTSFAN har en kvalitet, som vi gerne vil forbindes med. Og vi er overbeviste om, at vores kunder vil tage godt imod den ekstra gave, de får nu ved at handle hos os.”

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *