Telias kunder tager den største bid af kagen

Oprettet 24/04/2013 – 11:59

Telestatistikken for 2. halvår 2012 viser, at datatrafikken i Telias net via smartphones er steget med 206,8 pct., mens den samlede stigning i Danmark er 171,5 pct. Markedsandelen er på 26,4 pct., og Telia cementerer dermed den førende position på brug af data via smartphones. Derudover står Telia for den største stigning i datatrafik via dongles blandt de selskaber, som tilbyder 4G.
Selvom antallet af mobilabonnementer er steget med 2,4 pct., er det dog ikke dette, Christoph Nørgaard, privatkundedirektør i Telia, hæfter sig ved:
”For os handler det ikke alene om størrelsen. Det handler om at have de mest attraktive kunder, som efterspørger et fantastisk netværk og udnytter de services, som de lynhurtige hastigheder muliggør. Derfor er jeg utrolig glad for at se, at vores kunder igen står for størstedelen af datatrafikken via smartphones og har taget streamingtjenester som Spotify og HBO til sig. Det betyder, at vi har fat i de helt rigtige kunder og ikke en masse tomme kalorier,” siger Christoph Nørgaard.
Telias 4G-netværk dækker Danmark i 192 byer, hvilket svarer til 75 pct. af befolkningen. Selskabet kan endnu engang bryste sig af at have de kunder, som står for størstedelen af dataforbruget via smartphones herhjemme.
Mobilt bredbånd er det nye sort
Blandt de selskaber, som tilbyder 4G mobilt bredbånd, står Telia for den allerstørste udvikling. I løbet af det sidste år er dataforbruget steget med hele 76,6 pct. hos Telias kunder, som samlet set står for 25,8 pct. af forbruget.
”Jeg ser den positive udvikling i dataforbrug som et udtryk for, at vi leverer fantastiske oplevelser med netværket – og ikke mindst med 4G-nettet. Der er ingen tvivl om, at grunden til, at Telias kunder står for den største udvikling, skyldes, at vi var først med 4G og er førende på området herhjemme. Vi kan tydeligt se, at vores kunder i den grad tager 4G til sig og virkelig forstår at udnytte mulighederne med data,” siger Christoph Nørgaard.
Telia lancerede som det første teleselskab herhjemme 4G i december 2010. Dengang var netværket forbeholdt de fire største danske byer, men siden er udrulningen gået stærkt, og selskabet har i dag Danmarks bedst dækkende netværk i 192 byer. Som det eneste selskab har Telia oplevet en signifikant stigning i markedsandelen af datatrafik det seneste år.
Telia var de første til at lancere 4G i december 2010 og har siden 2011 dækket 192 byer med 4G, hvilket svarer til 75 pct. af befolkningen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *