Verdens bedste reklame – Better than ever

Oprettet 24/04/2013 – 11:59

Når talen går på reklame tænker de fleste straks på tilbudsaviser, avisreklamer, TV reklamer, radioreklamer, reklamer på internettet etc.
Men den absolut bedste reklameform er hundredvis af år gammel og startede langt tid før ordet ”reklame” overhovedet opstod og den fungerer stadig på bedste vis, ”better than ever” kunne man fristes til at sige.
Det er naturligvis ”mund til øre” metoden der er tale om. Kunder har fået en god oplevelse, er tilfredse og fortæller om det til venner, bekendte, familie og arbejdskollegaer.
Kunder der anbefaler et firma til andre har altid været den stærkeste form for reklame et firma kan få og med internettet og ikke mindst de sociale mediers komme har det kundestyrede reklamemedie fået endnu større betydning.
Denne form for reklame er ude af hænderne på firmaerne og er ikke noget de kan styre, eller er det?
Ifølge Jan Christensen fra Travelfreak.dk, som sælger alt i kufferter og alt det andet rejseudstyr du står og mangler, når du skal ud at rejse, er det muligt for firmaer at sikre en god omtale blandt kunderne.
Måden at styre kundernes lyst til/måde at omtale et firma på, er at lade kundeservice være omdrejningspunktet for alt hvad firmaet foretager sig. Alle kunder (også dem der ikke køber noget) skal føle at de har fået en (ekstra)god behandling, når de henvender sig til firmaet. Så skal de nok hjælpe firmaet til at få flere kunder.
Det lyder umiddelbart enkelt: Giv god kundeservice og få god reklame. Men det kræver benhårdt arbejde og alle firmaets medarbejdere skal være 100% indstillet på, at bruge den tid det kræver at give en kunde den gode oplevelse uanset om arbejdet udmønter sig i et salg her og nu eller ej.
Jan Christensen, Travelfreak.dk viser her nogle eksempler på kundereaktioner på den gode service:
”Tak for det. Jeg har været meget tilfreds med jeres håndtering af dette, og vil sikkert kigge på jeres sider næste gang jeg mangler ”rejseudstyr” /Claus”
”Det lyder sørme fint – meget fin service i har, I er hurtige, og jeres informationsniveau er til UG :o)Rigtig Godt Nytår til dig også – det er ikke sidste gang jeg handler her  /Anne-Louise”
”Det er når der opstår tvivl eller problemer, at en virksomheds kundeservice sættes på prøve. Og her får travelfreak.dk absolut topkarakter herfra./Brita”
Et Fantastisk sted at handle. flot service og hurtig levering, ikke sidste gang jeg handler hos Travelfreak – og har videregivet adressen, til venner og familie. /Pia
Kundetilkendegivelser som ovenstående skrevet direkte til pågældende firma eller på et anmeldelses site fortæller klart og tydeligt at et højt serviceniveau giver god omtale og beviser at verdens bedste reklamemedie er still going strong og ”better than ever”.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *