Vh1 tiltrækker musikglade seere

Oprettet 06/08/2010 – 11:06

Vh1 fejrer nye rekorder denne sommer. Flere og flere seere tænder for musikkanalen, som har haft den bedste måned nogensinde i juli.
I marts 2008 lancerede MTV Networks tv-kanalen Vh1 i en dansk version, som udelukkende viser musikrelateret indhold . Det betød, at seerne herhjemme for første gang nogensinde kunne opleve danske musikvideoer, koncert optagelser og VJs på Vh1. Deriblandt danske programmer som Dan’s med Dan Rachlin og Vh1 Play Listen med Freya.
En sammensætning der har vist sig at være så populær, at seertallene for juli måned er de bedste nogensinde.
Den flotte share på 1,02 i målgruppen P21-50 svarer til en stigning på 88% i forhold til juli 2009 – og tallene skal ses i lyset af, at Vh1 har en lavere distribution end andre betalingskanaler, da den danske version ikke findes på parabolmarkedet. I praksis betyder det, at Vh1 Danmark kan ses af cirka 40% af de danske husstande.
Den danske landechef for MTV Networks, Kenneth Kristensen, siger om det gode resultat: ”De flotte tal viser tydeligt, at de danskere, der er i Vh1’s målgruppe, og som er vokset op med MTV, stadig er interesseret i at se musik-tv og gerne på dansk. Iøvrigt kan MTV, der er Vh1’s søsterkanal, fejre sit bedste halvår nogensinde. Så vi må konstatere, at også vores yngre seere, der tæller de 15-24 årige, i høj grad er tilfredse med den sammensætning af musik, serier og reality programmer, som de kan opleve på MTV”.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *