​Mitsubishi Outlander introduceres nu med et omfattende facelift

Oprettet 09/09/2015 – 13:47

Mitsubishi Outlander introduceres nu med et omfattende facelift:
Markante designændringer og store tekniske opgraderinger til den populære Mitsubishi Outlander
Helt ny designlinje – Dynamic Shield – giver Outlander et endnu skarpere udtryk
Forbedret materialekvalitet og lavere støjniveau
Nye udstyrsmuligheder som LED-forlygter
Forbedret benzinmotor med lavere forbrug, ny og smidigere CVT-gearkasse
Strukturelle ændringer giver endnu bedre køreegenskaber og højere komfort
Outlander fås nu med Mitsubishis avancerede firehjulstræk S-AWC
Den tredje generation af Mitsubishis populære SUV Outlander blev introduceret i 2012, og siden er der på verdensplan solgt mere end 320.000 eksemplarer af den rummelige og avancerede model. Men Mitsubishis designere, teknikere og ingeniører arbejder konstant på at forbedre og skabe innovationer og derfor præsenteres nu en stærkt opgraderet og re-designet Outlander, som er klar til at udvide sin popularitet i både Danmark og resten af verden.
Outlander har gennemgået langt mere end bare et traditionelt facelift, som typisk følger nogle år inde i en bilmodels levetid med kun mindre designændringer. I endnu højere grad end før står Outlander ud i mængden af SUV’er med et særdeles udtryksfuldt design og mere raffinerede og kompetente køreegenskaber.
Først og fremmest lægger man mærke til det skarpere design, som Mitsubishi kalder Dynamic Shield. Samtidig har Mitsubishi arbejdet på at gøre oplevelsen af kvalitet endnu større, bl.a. i kraft af højere materialekvalitet og markant mere støjdæmpning.
En mere markant front og et stærkere samlet design
Med den nye designlinje Dynamic Shield viser Mitsubishi vejen frem for kommende generationer af biler – der er mere skarphed i designsproget, og det får den fornyede Outlander til at fremstå med et helt nyt og mere udtryksfuldt design, som er vigtigt i en klasse, hvor nye konkurrenter konstant dukker op.
”Det nye designudtryk respekterer både vores fortid og opsummerer vores ”Form følger Funktion”-filosofi. Vi har en stærk fortid med ikoner som Pajero, hvor designet af især fronten står frem. Med det in mente udtrykker vores nye frontdesign både en henvisning til vores historie og en evolution ud fra netop historien, og det koncept kalder vi Dynamic Shield,” fortæller Testuro Aikawa, Mitsubishis præsident.
Mitsubishis designere har på alle måder styrket Outlanders design. Fronten viser en helt ny grill, ny kofanger, LED-kørelys og på visse modeller LED-forlygter, som erstatter de tidligere xenon-forlygter. Også bagtil er forskellene så markante, at Outlander næsten virker som en helt ny model – LED-baglygter med ny form og grafik, som på midten mødes i en markant kromliste, som kører over Mitsubishis let genkendelige logo. Kofangeren bagtil har en ændret form, og fra siden vil man især lægge mærke til mere dynamisk formede beskyttelseslister. Alle disse detaljer er med til at give den fornyede Outlander et bredere og lavere udtryk.
Et nyt kapitel i den rummelige og veludstyrede kabine
Mitsubishi Outlander er en af de få SUV’er i sit segment, der tilbyder syv siddepladser, og det bliver der selvfølgelig ikke ændret ved. Men de ombordværende vil i høj grad nyde godt af forbedringer, som gør det til en endnu større fornøjelse at køre langt i Outlander.
I kabinen er forandringerne mere underspillede end på ydersiden af Outlander, men Mitsubishi har bygget videre på et solidt og gennemtænkt fundament med et attraktivt og luksuriøst design. Forandringerne er imidlertid større, end man i første omgang vil lægge mærke til. Designet er finpudset, kvaliteten er hævet og støjniveauet er sænket markant.
De helt nye forsæder med tykkere polstring giver mere komfort, og blødere materialer på midterarmlænet er også med til at gøre turen endnu mere behagelig. Et helt nyt læderrat med bedre greb, indlæg i sort pianolak og forbedret ergonomi omkring MMCS-navigationssystemet fremhæver det eksklusive look i kabinen. En masse mindre detaljer som solbrilleholder, lyse syninger på sæderne (både stof og læder) og syninger på toppen af instrumentbordet hæver virkelig både den visuelle og oplevede kvalitet.
Noget man ikke kan se, men på alle måder vil glæde sig over som både som fører og passager i Outlander, er et støjniveau på et langt lavere niveau. Mitsubishis ingeniører har gennemført et omfattende tjek af det såkaldte NVH-niveau (Noise, Vibration, Harshness – støj, vibrationer og grov lyd), der er et udtryk for måling af en bils mangeartede støjkilder, og det har resulteret i en lang række små og store forbedringer i Outlander: Akustisk glas i forruden, ændrede dørlister, nye dæmpende materialer i hjulkasser og under motorhjelmen, men også reduktion af lyde fra transmission, for- og bagaksel og klimaanlæg er medvirkende til et særdeles behageligt niveau af støj og lyde i den opdaterede Outlander.
Det…

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *