TV 2 blev danskernes VM-kanal

Oprettet 14/07/2010 – 16:53

VM-slutrunden i fodbold er slut. Og blev en succes. Både i Sydafrika, for Spanien og på TV 2, som stod for hele 65 procent af danskernes samlede VM-sening.
Alle danskere brugte i gennemsnit 12,7 timer foran skærmen under VM. Af dem foregik 8 timer og 20 minutter på TV 2, mens DR1 stod for 28 procent, Canal9 havde seks procent, mens Zulu tog sig af den sidste procents VM-sening.
– Det er nogle fantastiske tal, der siger alt om, at vi er Hele Danmarks VM-hjemmebane. Men det er også et udtryk for, at vi, når vi dækker en VM-slutrunde i fodbold, formår at gøre det så begejstret og nærværende, at danskerne også ser med, selv om de ikke nødvendigvis er fodboldfanatikere, siger
TV 2|SPORTENs souschef, John Jäger, og tilføjer:
– VM i fodbold er det største af det største, og det er den slags begivenheder, vi gerne vil have på TV 2. Vi ønsker at samle danskerne, vi ønsker at være Hele Danmarks Hjemmebane, og vi ønsker at være Danmarks Største Fællesskab. Alt det er lykkedes for os under VM, og vi er selvfølgelig stolte over VM-sejren.
Finalen blev den mest sete kamp
Den mest sete VM-kamp blev finalen mellem Holland og Spanien, der blev set af 1.917.000 på TV 2, DR1 og DR HD. Men langt størstedelen – helt nøjagtigt 1.290.000 – valgte at se kampen på TV 2.
Succesrig fodboldfest på molen
Samtidig har TV 2s fodbold-folkefest på Kvæsthusmolen udviklet sig til en succes. Folk er valfartet til Ofelia Beach, hvor man har kunne se samtlige kampe på storskærm, og i alt har omkring 175.000 mennesker besøgt Danmarks største fodboldfest.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *