Danland går til filmen

Oprettet 15/12/2011 – 13:08

Danmarks største udbyder af feriecentre, Danland, har netop udgivet sit 2012-katalog. Som noget nyt har Danland tilført kataloget en ekstra dimension i form af en række præsentationsvideoer, som vises gennem en QR-kode (Quick Response-kode). Hermed kan læseren via sin smartphone tage på et par minutters video-rundtur på hvert af de 27 feriecentre.
Når Danlands 2012-katalog i disse dage kommer ind ad brevsprækken i de danske hjem, bliver læserne ikke kun mødt af de obligatoriske tekster, billeder og ferietilbud. Danlands nye feriekatalog er nemlig blevet tilført en ekstra dimension, idet hvert af Danlands 27 feriecentre har fået sin egen QR-kode i kataloget. Idéen er, at man som supplement til de billeder og tekster, der omhandler et givent feriecenter, kan scanne koden med sin smartphone, hvorefter man kan se en præsentationsvideo af feriecentret direkte på sin telefon.
Det levende katalog
Danlands salg- og marketingchef, Søren Laursen, er ikke i tvivl om, at dette er fremtiden: ”I takt med den hastige teknologiske udvikling forventer brugerne også mere og mere af den kommunikation, vi sender ud til dem. QR-koderne er et godt eksempel på, hvordan vi kan bruge teknologien til bl.a. at vække et trykt medie som kataloget til live og tilføre det en helt ny dimension af interaktionsmuligheder. QR-koden gør involveringen nemmere, hurtigere og mere fuldstændig”.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *