Deltag i det interaktive spil ”Hopla” på storskærm via din mobil

Oprettet 25/05/2012 – 10:59

Ring op, råb ind i din mobil og spil mod andre spillere på storskærm. Det er i grove træk dét, det går ud på, når Call me inviterer alle til at spille Hopla fra d. 28. maj til d. 3. juni. Teknikken bag det interaktive spil er helt ny i Danmark – og den kan i øvrigt også bruges til mindre larmende marketingevents.
Fra d. 28. maj frem til d. 3. juni bliver Amagertorv 5 i centrum af København fyldt med technørder, forbipasserende shoppere og turister og måske også et par nysgerrige marketingfolk, når der er Danmarkspremiere på DialPlay TV-teknologien. Den nye teknologi gør det muligt for mange mobiltelefoner på én og samme gang at kommunikere med en storskærm i realtime. Mobilselskabet Call me og Sony har derfor arrangeret en gamingevent, hvor deltagere kan spille råbespillet Hopla. Her gælder det om at styre sin tildelte figur på storskærmen ved at råbe ind i sin mobiltelefon på det rigtige tidspunkt.
”Vi leder hele tiden efter muligheder for at sætte vores brand og nye produkter i spil i anderledes og overraskende sammenhænge, så da vi fik DialPlay TV teknologien præsenteret af webbureauet Imagination, begyndte vi at brainstorme. Resultatet blev Hopla-eventen med Sony”, fortæller Lasse Clarke Storgaard, Online Marketing Manager hos Call me.
Alle med en mobiltelefon kan deltage i spillet – det er ligegyldigt, om det er en iPhone, en Android eller en gammel Nokia eller Samsung; spillet styres nemlig af lyd og tastetryk. Det vil sige, at alle, der kan ringe op, kan være med i spillet uden at skulle downloade apps, scanne QR-koder eller andet. Den eneste udgift for deltageren er almindelig telefontakst, og Call me kunder deltager gratis. Enkeltheden gør teknologien velegnet til f.eks. sportsbegivenheder, festivaler, events eller in-store aktiviteter, som søger at aktivere en bred målgruppe.
“DialPlay tv er Hugo 2.0 på speed og samtidig er 8-bit spil oppe i tiden – også inden for vores branche, men vi tror på et langt større udbytte af vores investering, når vi anvender human interaction i det offentlige rum – frem for fx en app til download”, vurderer Lasse Clarke Storgaard
Teknologien er hentet i USA, og her bruges den især til kæmpe sportsarrangementer. Teknikken gør det også muligt at sende et spil eller en quiz live i fjernsynet med seerne som deltagere.
Call me håber på en sjov og vellykket Hopla-event, der tiltrækker både tilfældige forbipasserende og nysgerrige kunder. Den nye Sony Xperia U-smartphone og et års abonnement fra Call me er dagspræmie til en heldig vinder.
Tal ordentligt – det koster ikke noget

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *