Moderigtige vinterstøvler under de danske juletræer

Oprettet 22/12/2011 – 16:07

Den danske julehandel er i fuldt sving og salget af moderigtige vinterstøvler hitter på trods af den manglende sne.
Der er travlt i skotøjsbutikkerne landet over, og en tydelig trend blandt dette års jule-shoppere er, at vinterstøvlerne ikke bare være praktiske, de skal også se godt ud.
Vinterstøvler købes i højere grad på nettet
Online handel har generelt oplevet fremgang i salget op til julen og det gælder også for salget af fodtøj. Hos Smartgirl.dk er der rigtigt travlt med at få de sidste julegaver ud til tiden og man har mærket et øget salg i år. Inden for vinterstøvler er det de moderigtige modeller der er trækplasteret.
”Overordnet regner vi i december måned med en salgsfremgang, på et sted mellem 25-40 % i forhold til sidste år. Salget af vinterstøvler generelt er ikke så højt som sidste år, hvor vi havde tyk sne på dette tidspunkt. Tendensen er i år at det er de moderigtige vinterstøvler, der bliver at finde under de danske juletræer. Vi har specielt solgt rigtig mange af Sorel kollektionens modeprægede modeller, fordi de kan sammensættes med alt slags tøj,” udtaler Dan Bo Ravn for Smartgirl.dk.
Sorel støvler er kundernes valg
Skohandler Jan Pedersen har med sine 8 skotøjsbutikker på Fyn har et godt overblik over den generelle tendens i detailhandlen. Siden efteråret har der i alle hans butikker, været stor efterspørgsel på specielt Sorel’s vinterstøvler, til både kvinder, mænd og børn, og der er ingen tvivl i hans øjne: Sorel er kundernes valg.
”Et af de helt store trækplastre har i år været Sorel Tofino støvlen, hvor vi har solgt så mange at vi blev nød til at få en sidste sending for, at kunne tilfredsstille julehandlen. Sorel er nok det mest efterspurgte brand i vore butikker. Det er en støvle vores kunder får stort funktionelt udbytte af, samtidig med at designet er i top,” siger Jan Pedersen, adm. direktør (skohandler) i TOPS Nicoline Sko.
Kvinderne vil have modestøvler
Sorel’s danske importør glæder sig over salget i Danmark og er specielt tilfreds med, at de danske forbrugere nu også har fået øjnene op for forskelligheden i kollektionen.
”Vi er jo i høj grad kendt for vores klassiske Sorel støvler, men i år har vi også oplevet en helt utrolig interesse for vores øvrige kollektion af vinterstøvler. Det er specielt kvinderne der har fået øjnene op for vores nye og farverige støvler, hvor herrerne i højere grad holder sig til vores klassiske modeller,” fortæller Martin Meyer fra Columbia Sportswear i Danmark, der også forhandler Sorel.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *