Oprettet 18/09/2008 – 14:28
Samtidigt med at stadigt flere går på internettet via mobilen, bliver det nu nemmere at udgive bannerannoncer på mobilen. Teknologien leveres af Zanox, der er førende inden for præstationsbaseret onlinemarkedsføring. Affiliate marketing kaldes teknologien også, der gør det muligt at deltage i avancerede online annonce-netværker. Den nye teknologi blev fremvist på i går OMD, som er Tysklands største messe for onlinemarkedsføring.
For at gøre det mere enkelt for webudgivere at få del i det hastigt voksende marked for markedsføring via mobiler har Zanox udviklet affiliate marketing-løsninger, som webudgivere kan bruge, når de lægger bannerannoncer på hjemmesider, portaler og nyhedsbreve. Med Zanox’ ”mobile device regocnition” formateres bannerannoncerne automatisk, så de fungerer, uanset om de vises på en computerskærm eller på mobilen. På den måde kan webudgiverne være sikre på, at annoncerne altid vises og fungerer korrekt.
”Mobile device regocnition” er bare et blandt flere nye værktøjer, som skal lette arbejdet for Zanox’ affeliate marketing-webudgivere. De nye værktøjer er en del af Zanox’ samlede satsning på at forøge servicen til sine webudgivere. Andre elementer er forbedrede statistikmuligheder, en udvidet web services-platform og en optimeret landing-tjeneste (landing page service). Desuden får de mest succesfulde webudgivere fra 1. januar adgang til Zanox’ VIP-klub med specielle tjenester.
Nyheder som blev præsenteret på OMD:
Forbedrede statistikmuligheder
Webudgivere der bruger Zanox’ system får snart mulighed for at udforme salgsstatistikker efter egne parametre. På den måde får de et mere detaljeret indblik i, hvordan specifikke programmer og bannerannoncer fungerer.
Optimering af landing page-tjenesten
Zanox lancerer en optimeret landing page-tjeneste. Værktøjet giver webudgivere, som er specialiserede i SEM (Search Engine Marketing), mulighed for hurtigt at få et detaljeret overblik over deres udgifter og indtægter fra SEM-kampagner. Med værktøjet får brugeren kontrol over, hvilke købte søgeord, der giver indtægter fra hvilke sider, samt hvilke søgeord der bør byttes ud. Værktøjet er gratis for dem, som har en Google AdWords-konto.