Danmarks største gratisavis–udgiver styrker indsatsen på online–salg.

Oprettet 26/09/2008 – 10:40

MetroXpress opruster i salg online og offline
Hidtil har gratisaviserne metroXpress og 24timer været kendt som to af de mest læste aviser i Danmark med stærke positioner på annoncemarkedet. Nu skal de to avisers websites gøres lige så stærke, når MetroXpress A/S etablerer en særligt afdeling for annoncesalg på internettet. Tiltaget skal føre til et markant mersalg på selskabets to nyhedssites metroxpress.dk og 24timer.dk samt jobportalen get2work.dk, fortæller Thomas Raun, salgs– og marketingdirektør:
“Vi har Danmarks bedste salgsafdeling til vores papiraviser. Nu skal vi skabe samme styrke i online–salg og skabe en bedre kontakt mellem vores kunder og de mange læsere, der bruger vores websites,” udtaler han.
Som ansvarlig for den nye afdeling har MetroXpress udnævnt Thomas Kryger, der kommer fra en position som salgschef i selskabet og tidligere har arbejdet med onlinesalg hos Jubii. Samtidig etableres endnu en ny stilling som annoncedirektør for offline – altså papiraviserne metroXpress og 24timer – som besættes af Kenneth Landbo, der efter en årrække som salgschef på metroXpress senest har været Regional Business Manager på vores hovedkontor i London.
“Med de to ansættelserne understreger vi, at vi har det bedste salgs–team i landet. Og det skal gælde både papiraviserne og vores forskellige websites,” udtaler Thomas Raun.
MetroXpress er Danmarks første og mest succesrige gratisavis og har i flere omgange været landets mest læste avis. I 2008 overtog MetroXpress A/S udgivelsen af den konkurrerende gratisavis 24timer. MetroXpress udgiver i dag begge aviser med en daglig læserskare på over en million danskere.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *