Danske tagdækkere går ned i tid på taget

Oprettet 18/09/2008 – 16:15

De danske tagdækkere kan fremover lægge underpap langt hurtigere og mere effektivt end tidligere. Samtidig kan de reducere tidsforbruget ved arbejde med rygningsstige, vinke farvel til sand under skoene og ærgerlige fodaftryk på det nylagte paptag. Kodeordet er SPLIT – en ny og revolutioneret udgave af Trelleborg Phønixs mest solgte underpap
Op til 25 procent. Det er, hvad mester kan spare i svendetid, når han fremover sender en tagdækkersvend ud for at lægge underpap hos firmaets kunder. Når opgaven er løst kan kunden oven i købet nyde et usædvanligt flot resultat at meget høj kvalitet.
Trofast følgesvend i 15 år
Det er Trelleborg Phønix, som står bag den banebrydende nyhed til landets tagdækkere. Virksomheden har videreudviklet deres mest populære underpap – PF 3500 SBS SAND – til en løsning, hvis lige ikke findes på markedet. Navnet er – næsten – det samme: PF 3500 SBS SPLIT, hedder nyheden, der er så banebrydende, at virksomheden nu helt indstiller produktionen af den gamle underpap, som ellers har været tagdækkerens trofaste følgesvend gennem mere end 15 år og en af Trelleborg Phønixs største sællerter.
Skifer i stedet for sand
– Efter at have testet Split, er vi ikke et øjeblik i tvivl: Der findes ingen underpap, som kan matche dens egenskaber, derfor siger vi nu farvel til dens forgænger og satser et hundrede procent på Split, oplyser Finn Møller, salgs- og marketingchef hos Trelleborg Phønix.
Split har de samme gode egenskaber, som dens forgænger, lover han.
– Grundlæggende er den eneste forskel på Split-underpappen og den gamle, at Split har et særligt udviklet toplag af granuleret skifer – modsat forgængeren, som har sand i toplaget, forklarer han.
Testet af 17 tagdækkere
Og forskellen er markant. Det viser alle tests. De 17 uafhængige tagdækkere, som i foråret selv har fået lov at teste Split er enige:
’Pga. skiferbelægningen er det muligt at gå på den nylagte tagpap i op til 35 graders hældning. I mange situationer vil det derfor ikke være nødvendigt med en rygningsstige.’
’Split-underpappen er mere formstabil end sin forgænger. Det gør den hurtigere at rulle ud og placere rigtigt’.
’Selve påbrændingen foretages hurtigere end tidligere pga. den høje formstabilitet’, lyder blot et lille udpluk af tagdækkerenes tilbagemeldinger.
– 17 prøvetage og 17 forskellige tagdækkere – og så har vi ikke fået så meget som én eneste negativ respons. Det er altså helt enestående!, pointerer Finn Møller.
Startskud i uge 37
Startskuddet til lanceringen af Split går i uge 37, hvor alle landets tagdækkere bl.a. modtager en produktprøve med posten. Og så kan de jo passende teste den af under en af sæsonens mange byger. I regnvejr er Split nemlig ikke mindre unik, påpeger både Finn Møller og de 17 test-tagdækkere. Er underpappen våd, tørrer den nemlig hurtigt op pga. skiferbelægningen, som ikke suger vand i nær samme omfang som sand. Skiferbelægningen gør også underpappens toplag stærkere – fodaftryk ses ikke så tydeligt som på det gamle sand-toplag. Tværtimod er skiferbelægningen nærmest skridsikker, så tagdækkeren står bedre fast. Det færdige undertag får dermed en flottere finish end den tidligere underpap. Dels, fordi der ikke vil være fodspor og dels fordi, banerne ligger meget mere ensartet, påpeger Finn Møller.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *