Oprettet 14/09/2010 – 10:41
Fra i dag kan DSB’s kunder – og alle andre – blive kunder i mobilselskabet DSB Talk. Det vil gøre togrejsen nemmere, sjovere og mere fordelagtig. Kunderne vil fx kunne få både den nyeste trafikinformation, fri taletid og sms-billetter uden gebyr – og selvfølgelig konkurrencedygtige priser.
Når DSB i dag åbner sit mobilselskab DSB Talk, vil selskabet mere end blot tilbyde sine kunder konkurrencedygtige priser på telefoni.
”Med DSB Talk sætter vi et stort og stærkt led ind i kundernes rejsekæde. Med DSB Talk får kunderne nemlig en totalleverance, hvor de får en række fordele både som togkunde og mobilkunde – blandt andet gebyrfri sms-billetter, mulighed for at optjene fri taletid ved rejse med S-tog, sms-klip til rejser med S-tog, en Orange Sviptur i en begrænset kampagneperiode og fri afbenyttelse af DSBs trafikservices, trafikinformation og S-more,” siger salgsdirektør i DSB S-tog Niklas Marschall. Han er overbevist om, at DSB Talk i sidste ende vil få flere til at vælge kollektiv trafik.
En helstøbt rejseoplevelse
”Vi vil gerne bruge telefonen som en kommunikationsplatform til vores kunder. Med telefonen kan vi jo nå kunderne med relevant information og tilbud, når de har brug for det. Er de fx på vej til toget, er det rart for dem at få trafikinformation om eventuelle forsinkelser, så de ved, om de måske kan nå at købe ind på vejen. Ligesom tilbud på relevante rejser også vil glæde de fleste. Desuden vil der komme ydelser, som fortæller, hvilke restauranter der ligger i nærheden af en given station, eller hvornår man senest skal bestille sin øl for at nå det sidste tog hjem. Det handler kort sagt om service, der binder hele rejseoplevelsen sammen,” forklarer Niklas Marschall.
”Vi lancerer selskabet i hele landet. I begyndelsen har vi dog satset mest på Hovedstaden og S-togskunderne, da det er her, der er det kommercielt bedste grundlag,” siger Niklas Marschall.
Smartphones fra Samsung
”De fleste i dag er bevæbnede med en mobiltelefon, og det er via den, vi får mange af vores informationer. Det er også ad den vej, vi kan komme i kontakt med vores faste kunder, så vi kan holde dem opdaterede på alt fra rejseplaner til gode tilbud. Derfor åbner vi DSB Talk,” fortæller Niklas Marschall, idémanden bag DSB Talk. Så det kræver selvfølgelig en mobil at få adgang til alle fordelene. Det er Telia, der er netværksleverandør og sikre den gode forbindelse mens det bl.a. er Samsung, der skal levere smartphones:
”DSB’s nye mobilselskab DSB Talk er et nyt spændende initiativ, som vi hos Samsung er rigtig glade for at være en del af. Vi ser frem til at kunne tilbyde DSB Talk’s kunder vores udbud af mobiltelefoner til forskellige behov. Fx en af vores mange smartphones til teenageren, der ikke kan undvære Facebook på togturen, eller til den travle pendler, der har behov for at have kontoret med på farten,” fortæller Solvej Lee, landechef for Samsung Danmark.
Billige priser
DSB Talk vil tilbyde alle sine kunder attraktive produkter til billige priser.
”Vi har abonnementspakker, der dækker de flestes behov – vores kunder kan nyde godt af, at netop fordi de er så mange, kan priserne holdes nede,” forklarer salgsdirektøren for S-tog og understreger, at formålet med DSB Talk er at give kunderne mere end blot et billigt mobilselskab:
”Vi skaber fremtidens abonnementer, da vi – ud over de billige priser – leverer en række gode ekstra-ydelser til vores kunder, så de samlet set får en bedre helhedsoplevelse – en bedre oplevelse af det at rejse med DSB! For når alt kommer til alt, er det, vi er interesserede i, jo tilfredse kunder,” siger Niklas Marschall.
Det får DSB Talk kunderne:
• En konkurrencedygtig teleudbyder
• Gebyrfrie sms-billetter
• Applikationer, der underbygger hele rejseoplevelsen
• Bonusminutter til tale og data i kampagneperioder
• Fribilletter til togrejser, koncerter og andre oplevelser via mobilen
• Optjening af fri taletid, når de kører med S-toget
• Et sms-klippekort med 10 zoner ved opstart
• En Orange Sviptur (i en begrænset kampagneperiode)
• Medlemskab hos S-tog’s fordelsprogram S-more og/eller DSB’s fordelsprogram +more og Orange Alarm, som giver en masse fordele og rabatter
• Mulighed for fri afbenyttelse af DSB’s billetservices, trafikinformation og S-more på 1412, 1415 og 1990 (kunden betaler ikke for afsendelse af sms’er til numrene)
• Adgang til mange andre services på mobilen, som gør det ekstra attraktivt at tage toget
Det koster det at bruge DSB Talk
Tre måder at blive DSB Talk-kunde på
1. I toget – her får kunden en rabat i form af taletid til en værdi af 49 kroner for blot 9 kroner.
2. Køb DSB Talk startpakke i alle Kort & Godt butikker.
3. Online på dsb.dk/dsbtalk. Kunden får efterfølgende tilsendt SIM-kortet med posten.