Oprettet 11/11/2008 – 10:19
Det lyder næsten for godt til at være sandt, men det er ikke desto mindre hvad WOOHA!’s nye koncept går ud på. Via sin mobiltelefon modtager man nemlig annoncer, tilbud, nyheder etc., som man selv har sagt ’ja tak’ til. På den måde tjener man penge, hver gang man modtager beskeder.
Den 5. november 2008 gik WOOHA! i luften med sit nye koncept for mobil marketing, hvor brugerne tjener penge på at modtage SMS- og MMS-beskeder. Det eneste man skal gøre, er at oprette sig som bruger på www.wooha.dk ved bl.a. at oplyse navn, alder, postnummer og interesseområder. WOOHA! sørger derefter for, at man modtager beskeder fra relevante annoncører, som fx nyheder, tilbud, konkurrencer og TV spots. Hver gang man modtager en video-MMS-besked fra WOOHA! tjener man 3 kroner, billede-MMS giver 2 kroner, og almindelig tekst-SMS giver 1 krone.
Brugeren har altid kontrollen
Som bruger af WOOHA! bestemmer man selv, hvad man vil høre om, og hvor mange beskeder man vil modtage om dagen. WOOHA! er nemlig det, der kaldes et ’permission marketing’-firma – vi kan ikke gøre noget, før brugeren giver os lov. Det betyder også, at man til hver en tid kan framelde sig servicen.
”Vores mål med WOOHA! er at skabe et medie med brugeren i fokus, det har vi hele vejen igennem været
meget bevidste omkring. For vi ved at, hvis vi er gode venner med vores brugere, så står annoncørerne klar”. Per Buchard Hansen, partner i WOOHA!
De penge, man tjener på WOOHA!, kan man til hver en tid få udbetalt til en privat bankkonto – eller tilsendt på check. WOOHA! arbejder derudover på et samarbejde med forskellige velgørende organisationer. Det betyder, at man i fremtiden også har mulighed for at donere sine optjente penge til et godt formål.
Sådan fungerer det
WOOHA! er bindeleddet mellem annoncørerne og brugerne. Man kan kalde det ’informations-matchmaking’ – annoncøren får spredt sit budskab, og brugerne får information om noget, de rent faktisk interesserer sig for.
Det er i virkeligheden annoncøren, som betaler brugeren for at modtage deres budskab. WOOHA! fungerer som et filter, der varetager brugernes interesser, og sørger for, at de kun modtager relevante beskeder.