Forbrugerne mangler tillid til virksomhedernes markedsføring

Oprettet 21/07/2010 – 09:17

Ejendomsmægling, brugte biler og tv-kanaler er nogle af de markeder, hvor forbrugerne har den laveste tillid til de erhvervsdrivendes reklamer, viser Forbrugerstyrelsens Forbrugerredegørelse.
Har du tillid til en reklame fra en ejendomsmægler? Eller hvad med reklamer fra tv-selskaber, der forsøger at sælge dig tv-pakker? Flertallet af forbrugerne har lav tillid til de erhvervsdrivende på disse markeder.
Det viser Forbrugerstyrelsens Forbrugerredegørelse, hvor forbrugerne giver 49 danske forbrugsmarkeder karakter ud fra en række spørgsmål.
Et af spørgsmålene til forbrugeren er, hvor lille eller stor tillid forbrugerne har til de erhvervsdrivendes markedsføring.
Spørgsmålet sender desuden markeder som forsikring, pensionsselskaber og internetabonnementer ned blandt de ti dårligst placerede.
De ti markeder, hvor forbrugerne har mindst tillid til de erhvervsdrivenes markedsføring
* Tvpakker- og kanaler
* Brugte køretøjer
* Mobiltelefonabonnementer
* Ejendomsmægling
* Fastnettelefonabonnementer
* Pensionsselskaber
* El-forsyning
* Internetabonnementer
* Forsikring
* Personlige plejeprodukter
Kilde: Forbrugerstyrelsen
Hvad er Forbrugerredegørelsen?
* Forbrugerredegørelsen er en måling af forbrugerforholdene i Danmark.
* 11.000 forbrugere har vurderet 49 danske forbrugsmarkeder og givet karakterer (0-10) ud fra spørgsmål om tillid, gennemsigtighed og klageforhold.
* Desuden indeholder Forbrugerredegørelsen et antal specialanalyser, der går i dybden med udvalgte problemstillinger. Specialanalyserne forventes offentliggjort senere på året.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *