Oprettet 10/08/2011 – 19:05
I perioden august 2010 til oktober 2010 var der ikke givet tilstrækkelig prisoplysning for kunder, der ønskede at købe tv, bredbånd og fastnettelefoni i forbindelse med en kampagne for HomeTrio. Det møder nu kritik fra forbrugerombudsmanden. En kritik som TDC ser på med alvor.
– Vi har fokus på, at kunderne skal kunne gennemskue priser og vilkår, så det er selvfølgelig helt utilgiveligt, at vores kampagne er mangelfuld på det område. Det er kun i TDC’s interesse, at kunderne ved, hvad de køber, siger markedsdirektør Allan Christiansen, TDC Privat.
Ifølge markedsføringsloven må erhvervsdrivende i reklamer ikke angive vildledende priser eller udelade væsentlige informationer. I annoncen for HomeTrio angav TDC en for lav mindstepris for produktet. Desuden fremgik det på en for lidt iøjnefaldende måde, at tilbuddet forudsatte et HomeDuo abonnement. Derfor anmelder Forbrugerombudsmanden nu TDC til politiet, en anmeldelse som udmønter sig i en bøde.
– Vi er enige i Forbrugerombudsmandens vurdering af sagen og accepterer derfor også bøden, siger Allan Christiansen, der ærgrer sig over fejlen.
Bødens størrelse bliver snarest fastlagt, og betalingen vil ske i overensstemmelse hermed. TDC har medvirket til at belyse sagen for Forbrugerombudsmanden.