Oprettet 23/09/2008 – 12:19
NanoLotus® Scandinavia markedsfører den største serie af nanoteknologiske produkter på det Skandinaviske marked. Produkterne henvender sig både til erhvervs- og detailkunder.
Til detailkunder har NanoLotus® Scandinavia udviklet en bred serie af komplette sæt indeholdende rensevæske, forseglingsvæske samt specielle nano-svampe og microfiber klude, til nanoforsegling af bl.a. autoruder, autolak, alufælge, køkken, bad og sanitet, krom og rustfri stål, vinduer, læder, tekstil, træ, sten, fliser, beton, plast og kunststof. Disse sæt markedsføres gennem en lang række individuelle detailforretninger og landsdækkende detailkæder, bl.a. Coop Danmark, Renserikæden TexPert og del farvehandlere m.m.
NanoLotus® Scandinavia’s produkter er således af højeste kvalitet og på forkant med den teknologiske udvikling.
NanoLotus® Scandinavia sælger og leverer direkte til detailforretninger og kæder, og NanoLotus® Scandinavia deltager aktivt i den løbende udvikling af eksisterende og nye produkter i et tæt samarbejde med en række udenlandske producenter. Den korte distributionskanal gør det muligt at sælge produkterne til yderst konkurrencedygtige priser der samtidig giver forhandlerne en attraktiv fortjeneste.
Ovenstående koncept er blevet særdeles vel modtaget af markedet i Europa, og NanoLotus® Scandinavia oplever betydelig vækst som både skyldes stigende efterspørgsel og at NanoLotus® Scandinavia vinder p.t store markedsandele.
For at styrke denne udvikling har NanoLotus® Scandinavia nu øget salgsindsatsen overfor detailforretninger med ansættelsen af op mod 15 nye medarbejdere, og udvikling af display materiale og produktvideoer som kan støtte salget i de enkelte forretninger. Samtidig har NanoLotus® Scandinavia øget udgifterne til reklame og anden form for markedsføring.
NanoLotus® Scandinavia har tidligere leveret produkter direkte til private kunder gennem sin Web-shop. NanoLotus® Scandinavia har udbygget sit samarbejde med Coop Danmark som har overtaget Web-shoppen og nu markedsfører NanoLotus® Scandinavia’s produkter gennem sin egen Internetforretning NETtorvet.dk
Det seneste år har medieomtalen af nano-sektoren været domineret af den negative omtale af Nanocover og afsløringer vedr. den tidligere ejerkreds og firmaets truende konkurs.
NanoLotus® Scandinavia har også kunnet registrere at den negative omtale af Nanocover har skabt en vis generel usikkerhed omkring brugen af nanoteknologiske produkter, og disse produkters revolutionerende egenskaber. Denne usikkerhed har været naturligt nok størst blandt Nanocover’s egne kunder og forhandlere og dog kun i Danmark. Som reaktion på denne usikkerhed har NanoLotus® Scandinavia modtaget en strøm af henvendelser fra tidligere forhandlere af Nanocovers produkter, som forsat har stor tillid til produkterne, men ønsker at skifte varemærke og leverandør.