Iværksætter tager nyt solbrillekoncept til Danmark

Oprettet 10/08/2011 – 14:05

Finanskrise eller ej. Når en god ide først har indprentet sig hos en iværksætter, får den ikke lov til bare at forsvinde igen. Det ved Gitte Madsen alt om. Hun startede selv op som iværksætter for seks år siden og har som de fleste andre haft finanskrisen inde på livet. Alligevel har hun netop kastet sig ud i endnu et iværksætterprojekt. Ganske enkelt fordi hun ikke kunne lade være
”Jeg havde præcis den samme følelse i maven med det her koncept, som da jeg startede min første virksomhed, Storyfinder, op i 2005. Det er en blanding af ren passion for at skabe og viden om et marked for produktet”, fortæller Gitte Madsen. Inden hun gik i luften med sin nye virksomhed, TETRUM, lavede hun derfor grundig research hos familie, venner og i sit professionelle netværk. Alle har sagt god for ideen – og nogle har allerede forudbestilt et eksemplar af solbrillerne – de såkaldte Fitovers, man kan tage ud over sine egne briller.
Det skal give ekstra værdi i hverdagen
”Både min mand og jeg har brugt briller det meste af vores liv og kender til besværet med at skifte fra almindelige briller til solbriller med styrke – eller finde sine clip-ons, som jeg også har haft. Og på en varm sommerdag, hvor man går rundt i gågaden og ind og ud af forretninger, er det utroligt besværligt at fumle rundt med alle mulige forskellige briller. Da min mand kom hjem fra USA med et par Fitovers, som rigtig mange går rundt med derovre, prøvede jeg dem – og vidste, at det her var der et marked for i Danmark”.
”Som brillebruger gør det bare det hele så meget nemmere, at du ikke skal skifte rundt med briller og solbriller, så snart solen kommer og går. Og det er den oplevelse, folk falder for, når de først har haft de her Fitovers på”, forklarer Gitte Madsen og pointerer, at et produkt altid skal have merværdifaktoren i sig. ”Det er ikke nok, at de ser fancy ud eller har et godt navn. Et produkt skiller sig kun positivt ud fra de øvrige på markedet, hvis det tilfører kunden en ekstra oplevelse. Og det gør de her – ikke mindst når du kører i bil.”
Vi fortæller de gode historier videre
Fitover-solbrillerne bliver solgt gennem udvalgte forhandlere, der i forvejen henvender sig til fritidsbrugere som eksempelvis golfspillere, sejlere, lystfiskere og bilentusiaster. ”Det har været vigtigt for mig at finde forhandlere, der kan se ideen i at tilbyde den del af deres målgruppe, der bærer briller, en ekstra service. For solbrillerne er ikke high-end produkter, de kan tjene store penge på. De skal tage solbrillerne ind i butikken, fordi de selv synes om konceptet. Tilsvarende vil de få en række ambassadører, der trækker flere kunder ind i butikken – også dem der ikke nødvendigvis køber Fitovers. For når du finder noget, der letter din hverdag, vil du automatisk have lyst til at formidle det videre til andre”, lyder det fra Gitte Madsen.
Entusiasmen giver energi
Hvordan får man tid til både at drive og udvikle sin egen virksomhed, pleje familien, der består af mand og tre børn – og så liiige starte endnu en virksomhed op? ”Det får man heller ikke, det skaber man. For alle der har en passion, om det så er for modeltogbaner eller at rejse jorden rundt halvdelen af året, får på forunderlig vis nye ideer til at passe ind. Og det er en lige så stor del af det at være iværksætter. Du bliver forbavset over, hvor meget du kan nå, når du først brænder for noget”, lyder den afsluttende kommentar fra Gitte Madsen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *