Kontorhotel på Amager skaber succes for små og nystartede virksomheder

Oprettet 16/08/2011 – 09:07

Store lyse lokaler ved Kløvermarken på Amager er bygget om til kontorhotel, og stedet er på kort tid blevet et af områdets mest dynamiske kontorfællesskaber. Gode faciliteter og informelle netværk er med til at styrke væksten for de mange mindre og nye virksomheder, der har til huse på de nyrenoverede arealer.
Stifter og iværksætter Rasmus Storgaard, hører til blandt de mange, der er positivt overraskede over den succes, som hans idé, med at udleje flotte gamle administrationslokaler og tilbyde moderne lejefaciliteter til virksomheder i vækst, har haft. Inden for det første halvår blev to tredjedele af kontorerne revet væk – og skal man have et kontor i kontorfællesskabet No 51 nu, er tiden ved at være knap. ”Der er stadigvæk nogle enkelte lokaler ledige,” fortæller Rasmus Storgaard, der glæder sig over den positive udvikling: “Jeg håbede selvfølgelig på en vis efterspørgsel, men jeg havde ikke regnet med, at det ville gå så stærkt”.
Også virksomhederne i kontorhotellet No 51 er yderst tilfredse. Ikke mindst fordi kontorfællesskabet med sine lyse omgivelser og mange faciliteter – herunder motionsrum og fælles frokostordning – leverer rammen for gensidig sparring mellem de mange nye vækstvirksomheder. ”Det har helt klart styrket vores virksomhed at have kontor her”, fortæller en af lejerne, Luciano Lykkebo, som er direktør for oversættelsesvirksomheden Scandinavian Language Service; ”både servicen, netværkssparring og beliggenheden er i top. Det giver en meget positiv oplevelse både for vores ansatte og for vores kunder, når de kommer på besøg”.
Der bor i dag mange forskellige virksomheder på de to etager, og stemningen er god. “Vi huser et bredt spektrum af innovative virksomheder i vækst. Det giver nogle synergier og mulighed for sparre med hinanden i et dagligt netværk i en uformel og afslappet atmosfære – ikke mindst når vi holder fredagsbar”, fortæller Rasmus Storgaard.
Ud over at tilbyde fleksible kontormuligheder til attraktive priser, satser Kontor No 51, som er kontorfællesskabets officielle navn, på en omfattende service for virksomhederne. ”Især for mindre virksomheder er det vigtigt med en ramme, der stiller alle de praktiske faciliteter til rådighed, som de skal bruge i det daglige – på den måde kan de travle virksomhedsejere bedre koncentrere sig om det der er allervigtigst: nemlig at udvikle deres kerneforretning. Det er præcis sådan en ramme, vi ønsker at tilbyde dem”, forklarer Rasmus Storgaard”. Nogle af fordelene i Kontor No 51 er bl.a. professionel reception, klimatiseret mødelokale med hifi-udstyr og en løbende kunstudstilling. Læg hertil et fuldt udstyret køkken, en Nespresso-kaffemaskine, gode og gratis parkeringsmuligheder og sparring på kryds og tværs af forskellige brancher – så har du opskriften på et væksthus for nye, små og mellemstore virksomheder.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *