Ny teknologi gør det nemt at handle mobilt

Oprettet 25/09/2008 – 12:36

Cellpoint Mobile lancerer i dag en række nye løsninger, der gør det enkelt at handle via mobiltelefonen. One–Click betaling via mobilen gør det muligt at foretage et køb med blot ét klik, og som noget nyt kan indholdholdstakserede SMS’er fremover bruges til betaling af fysiske produkter.
Cellpoint Mobiles lancerer nu mPoint, der er et avanceret betalingssystem til mobiltelefoner. mPoint fjerner de hidtidige begrænsningerne ved mobil betaling og giver butikker og kunder en række nye muligheder for mobil betaling. Cellpoint Mobiles mPoint kan snakke sammen med finansielle–, betaling– og kredit kort systemer. Det er helt nyt på markedet og forventes at sætte skub i brugen af mobiltelefoner som betalingsmiddel.
Samspil med eksisterende løsninger
“mPoint er nøglen til at forbinde virksomheder med sine kunder, når det kommer til mobil betaling. Systemet er designet til at genbruge eksisterende IT og finansielle applikationer og udvide disse gennem den mobile kanal, og det gør det nemt at komme i gang,” udtaler Kristian Gjerding, CEO i Cellpoint Mobile.
Blandt mPoints nye betalings muligheder er one–click betaling ved brug af gemte kreditkortoplysninger og automatisk analyse af transaktioner samt integration med bogføringssystemer for bl.a. indholdstakseret SMS. mPoint kan også håndtere betaling via transaktioner baseret på “credits”, kuponer eller loyalitetsprogrammer.
Derudover er mPoint operatøruafhængig, hvilket muliggør brug for alle, lige meget hvilke eksisterende aftaler de måttet have.
One–Click mobilbetaling
Cellpoint Mobiles “one–click” mobil betaling gør det muligt for virksomheder at tilbyde betaling der er lige så let at anvende som de “one–click” betalingsløsninger, der tilbydes af store internetbutikker. Ved at gemme kreditkortoplysninger sikkert, mPoint gør det muligt at bruge mobiltelefonen som et sikkert kasseapparat. Kunder, som melder sig til denne service, bliver blot bedt om at sende et nøgleord til et kortnummer og bagefter indtaste deres kodeord for at bekræfte købet. Denne proces sparer tid for både køber og sælger, da den besværlige indtastning eller oplæsning af kredit kort oplysninger elimineres. Derudover undgås også, at der er behov for at vise ID eller underskrive en kvittering.
Analyseværktøj til indholdstakseret SMS
mPoints nye analyseværktøj er en indbygget automatiseret rapporterings og afstemnings applikation, som gør virksomheder i stand til at bruge mobilbetaling, som eksempelvis indholdstakseret SMS, som en fuldt integreret betalings metode.
Dette betyder at mPoint kan give detaljerede transaktions informationer i standard formater, hvorved eksisterende finansielle systemer kan håndtere mobil betaling på lige fod med andre betalingsformer såsom internet, bankoverførsel etc.
Det betyder blandt andet, at indholdstakseret SMS, et betalingsmiddel som indtil nu kun er blevet brugt til betaling for digitalt indhold og donationer, nu er en rigtig betalingsmetode for fysiske produkter. Behandlingen af betalingstransaktioner bygger på et underliggende design, som gør virksomheder i stand til at udvide betalings systemer til at inkludere den mobile kanal allerede i dag.
Gjerding tilføjer; “mPoints nye avancerede muligheder er hvad den mobile betalingsform mangler i dag. Gennem mPoint ser vi flere og flere virksomheder, som tager mobil betaling til sig og konstaterer at deres bundlinje vokser.”

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *