Oprettet 17/11/2010 – 15:48
Modebrandet ONLY leverer som de første berigede publikationer i HTML5 direkte i browseren på iPads, iPhones og Android telefoner.
Softwarehuset Zmags lancerer i dag mobilløsningen Zmags Mobile, som giver helt nye muligheder for virksomheder, der vil udgive interaktivt indhold til mobile enheder. Løsningen er baseret på HTML5 standarden og giver mobilbrugeren mulighed for at se video, klikke links og navigere som brugeren normalt vil gøre i en app – og dette på trods af, at indholdet bliver indlæst direkte i browseren på iPhones, iPads eller Android smartphones.
ONLY, som er en del af Bestsellerkoncernen, har afprøvet løsningen, som passer godt ind i virksomhedens online strategi: “I vores web analytics kan vi se, at flere og flere besøger vores website med en mobil enhed,” fortæller Birgitte Kjær Jensen, Online projektleder hos ONLY.
”Vi skal være tidligt ude med mobile publikationer. Det er afgørende, at vi er synlige på de kanaler, vores målgruppe anvender, og Zmags Mobile er et godt marketingværktøj til at distribuere indhold på tværs af de mange platforme. Et interaktivt magasin til browseren som gør det let både at læse indholdet og sende inspirerede læsere videre til vores online shop er en stor gevinst for os.”
Mange brands har udviklet mobile apps til at distribuere online indhold til smartphones og tablets. Heriblandt ONLY, der udover at anvende Zmags Mobile til magasiner, også tilbyder en iPhone app til deres mobile brugere.
”Den browser-baserede løsning passer fint ind i vores mobile strategi. For os handler det om at nå ud til så mange mobile brugere som muligt, og her tjener Zmags Mobile som et fint supplement til vores eksisterende mobile kanaler,” fortæller Birgitte Kjær Jensen.
Det seneste tiltag fra Zmags gør digitale magasiner og kataloger tilgængelige på mobilens browser uden at brugeren skal installere en app – uanset om telefonen kommer fra Apple, Samsung, HTC eller SonyEricsson. Samtidig er det simpelt for virksomheden at distribuere mobilt indhold, da indholdet automatisk bliver tilpasset til den enkelte bruger frem for at skulle vedligeholde apps på flere forskellige platforme.
“Udviklingen i mobil marketing går hurtigt nu, og vores kunder efterspørger flere muligheder for at give deres publikum bedre læseoplevelser på mobilen. Zmags Mobile adresserer det behov ved at video og links nu kan vises i mobile publikationer, der er en god kanal til at fastholde brugerens interesse,” fortæller Joakim Ditlev, Marketingchef hos Zmags
Løsningen er på gaden i dag og inkluderer understøttelse af video, links og adgangskontrol i mobile publikationer.