Stor succes for BilBasens mobilsatsning

Oprettet 01/11/2012 – 11:59

BilBasen har gennem to år investeret et stort tocifret millionbeløb i udviklingen af mobile platforme for søgning af brugte biler. Det viser sig at være en stor succes, idet op i mod 40% brugere på BilBasen nu søger fra en iPhone eller andre smartphones.
”Forhandlerne får helt nye kundegrupper ind i deres forretninger via vores mobile platforme. Det er yngre og meget fokuserede bilkøbere, der søger efter biler på mobiltelefonen og iPad’en,” konstaterer Morten Heuing, administrerende direktør for BilBasen og Bilinfo.
I dag har de mobile platforme på BilBasen op i mod 350.000 besøg om ugen, og dermed er BilBasens mobilsatsning alene blandt de fire største bilsites i Danmark.
”Vi forventer, at den udvikling fortsætter, og allerede i starten af 2013 vil op i mod 50 procent søge efter biler fra deres mobile platforme,” siger Morten Heuing.
BilBasen fortsætter investeringerne i at udvikle mobilteknologien. Næste udvikling bliver at integrere den nye finansieringsløsning, som tilbydes forhandlerne fra 1. marts næste år, så de kan få eksponeret deres foretrukne finansieringspartnere på mobiltelefonen over for kunderne.
”Vi har et udviklingsteam, der udelukkende er didekeret til at lave nye løsninger til vores mobile platforme, og da vi faktisk er markedsledende i Danmark på den her front, henter de i vid udstrækning inspiration internationalt,” fortæller Morten Heuing.
I løbet af november lancerer BilBasen et statistikmodul, så forhandlerne løbende bliver orienterede, om hvor mange visninger og leads de får fra mobilplatformene.
Samlet har BilBasen i øjeblikket over en halv million brugere om måneden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *