TDC: Støt kampen mod kræft – og få styr på dit headset

Oprettet 11/08/2011 – 15:06

TDC støtter indsamling til kræftramte ved at sælge en helt unik ledningsopruller til headset fra alle TDC Butikker landet over. Den lille silikonefidus er designet af en kvinde med sygdommen tæt inde på livet. Overskuddet fra salget går ubeskåret til Kræftens Bekæmpelse.
TDC støtter indsamling til kræftramte ved at sælge en helt unik ledningsopruller til headset fra alle TDC Butikker landet over. Den lille silikonefidus er designet af en kvinde med sygdommen tæt inde på livet. Overskuddet fra salget går ubeskåret til Kræftens Bekæmpelse.
Cord Controller er en ledningsopruller til headsets, som TDC nu sælger i 65 TDC butikker i hele landet. Det sker i samarbejde med kampagnen Komindikampen.nu og Kræftens Bekæmpelse. Iværksætterne bag kampagnen er Kenneth Holmfred og Jan Juul, der sammen med den nyuddannede produktionsteknolog og designer Ásla Maria Nikolajsen har udviklet Cord Controller.
– Det hele startede med en tiltagende irritation over, at mit headset til mobiltelefonen altid krøllede sammen og lavede knuder, siger Kenneth Holmfred om motivationen til at udvikle en ledningsopruller til headsets.
Et produkt med god mening
Ideen til at støtte Kræftens Bekæmpelse opstod da designeren Ásla Maria Nikolajsens stedmor fik konstateret kræft, mens designprojektet stod på. Sygdommen og udviklingen af Cord Controlleren fyldte alt for den færøske designer i perioden – en involvering som også betød, at TDC ikke tøvede med at indgå samarbejde.
– Vi får mange henvendelser fra iværksættere og velgørende formål, og når ideen både har dybde og giver mening, så tøver vi ikke med at støtte op, siger indkøbschef Morten Steen Jensen, TDC Privat.
– Det er vigtigt at yde støtte og når vi samtidig kan tilbyde TDC’s kunder et produkt med en super god løsning på et hverdagsproblem, så giver det ekstra god mening.
Kræftens Bekæmpelse er også begejstret for samarbejdet:
– Der er hele tiden behov for midler til at støtte arbejdet med at bekæmpe kræft, siger udviklingschef Majken Samsøe Moghaddas, Kræftens Bekæmpelse.
– Vi er derfor meget glade for at TDC bakker op om kampagnen, slutter Majken Samsøe Moghaddas.
Flere og flere af TDC’s kunder bruger i dag headset. Ud over de headsets, som kommer med købet af en ny telefon, så sælger TDC ca. 30.000 headsets om året.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *