Oprettet 15/08/2011 – 09:06
Det er ikke alle virksomheder der bander krisen langt væk. For Online butikken SmartGuy.dk – betyder det tværtimod fremgang, at forbrugerne i højere grad overvejer deres køb og går efter kvalitetsvarerne til en god pris.
De daglige nyheder er efterhånden præget af, hvor hårdt alle har det under krisen. Men det er absolut ikke alle virksomheder, der lider. Virksomheden SmartGuy A/S – der daglig driver internet butikkerne SmartGuy.dk, SmartGirl.dk, SmartKids.dk – oplever faktisk fremgang i disse tider.
Udsalg med fremgang
I forhold til samme udsalgsperiode sidste år har alle websiderne oplevet en fremgang på antal besøgende. På børnetøjssitet SmartKids.dk er antallet af besøgende gået op med 117 % og antallet af transaktioner følger med en stigning på 109 %.
”Jeg er overbevist om, at en af årsagerne skal findes i krisen – fortæller Direktør Nicolai Kærgaard og fortsætter:
”Vi har fået rigtig mange nye og kendte mærkevarer i online butikkerne, og det er typisk de varer som forbrugerne håber på at finde under udsalget. ”
Og lige netop mærkevarerne får kunderne ind i SmartGuy A/S internet butikker. Butikkerne kører i øjeblikket slutspurt på deres udsalg, og her kan man finde besparelse på optil 70 % på kendte mærkevarer.
Opruster i krisetiden
”Vi tænker selvfølgelig fornuftigt i krisetiden, men det påvirker os absolut ikke negativt lige nu, siger Nicolai
Kærgaard. Vi opruster konstant på medarbejderstaben, og vi finder hele tiden nye mærker til vores butikker. Vi køber stort ind af de nyeste kollektioner hele tiden, hvilket vores kunder i den grad sætter pris på”.