Voksne iværksættere klarer sig godt

Oprettet 14/10/2011 – 08:05

Hvis man tror, at en iværksætter skal være ung og ambitiøs, kan man godt tro om igen – i hvert fald hvad alderen angår, for rigtig mange iværksættere har passeret de 50. Det er faktisk en stor fordel at kaste sig over et iværksætterprojekt, når man har en god portion livserfaring at basere det på, og når de familiemæssige forpligtelser er et overstået stadium.
Mia Folkmann er én af dem, der i en voksen alder kastede sig over et ret omfattende projekt – nemlig udgivelsen af ikke bare ét, men hele to kulturmagasiner med dertil hørende netbutik.
ANGLOFILIA blev til på baggrund af et indgående kendskab og en stor kærlighed til England, og det magasin blev modtaget med begejstring af rigtig mange anglofile. Kvaliteten af magasinet er i top, og der bliver kælet for artikler og fotos, så det har en høj grad af nydeværdi.
Springet til et tilsvarende magasin om Danmark og alt det dejlige danske var ikke langt, så SKØNNE DAGE så dagens lys to år efter. Heri skriver Mia Folkmann om historiske personligheder, skøn natur og spændende steder, der er værd at besøge – dog med en lille ”inspirationstur” ud i Europa.
Netbutikken har efterhånden opnået en anseelig størrelse, og her sælger Mia de varer, som hun selv finder og hjemtager fra England – gaveartikler og klassiske ting til hus og have. Til butikken hører et showroom, så der er nok at se til for travl skribent.
Det er i det hele taget ikke energi, der mangler hos de voksne iværksættere. Det er nemlig i høj grad lysten, der driver værket, og når iværksætter-genet så også forenes med skabertrang og erfaring, bliver blandingen særdeles potent og slet ikke til at komme udenom.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *