Carat redefinerer sig selv

Oprettet 01/12/2011 – 16:07

Mediebilledet er i konstant udvikling, hvilket presser mediebureauerne til at følge med. Dét tager Danmarks største mediebureau, Carat, nu konsekvensen af og starter fra 1. december en relanceringsproces i retning af at blive Danmarks mest innovative mediebureau.
Mediebilledet ændrer sig hurtigere end nogensinde før. Hver måned åbner 100 nye websites, som mediebureauerne skal tage stilling til, om de vil annoncere på eller ej. Der er i dag tre gange så mange TV-stationer, som for fem år siden. På tre år er antallet af mediegrupper fordoblet.
De hastige ændringer på mediemarkedet stiller store krav til mediebureauernes innovationshastighed. Dét er i hvert fald tanken hos Carat, landets største mediebureau, som står overfor en større relancering af sig selv som mediebureau. Det nye pay-off hedder ”Redefining Media” og dækker over, at bureauet nu vil tænke medier på nye og innovative måder.
”Vi vil være kendt for at være innovative. Kendt for at være de første med det, der kommer i morgen” siger Mads Bredal, adm. direktør i Carat og tilføjer, at de fx også var de første til at satse på digitale medier.
’Redefining Media’ i hverdagen
Carats relancering får betydning i hverdagen for både ansatte, medierne og kunderne. Medierne vil blive mødt med kravet om at have mindst to nye idéer med, når de kommer og præsenterer noget for mediebureauet. På bureauets egne ugentlige morgenmøder vil ’ugens innovation’ blive præsenteret, en case eller et eksempel fra den forgangne uge, hvor de har gjort noget nyt. Og endelig er der kunderne, som skal have glæde af de nye idéer: Fremover vil Carat ikke foreslå en ny kampagne uden, at der er minimum én ny idé inkluderet.
”Det gælder om konstant at få idéer til at bruge medierne på nye måder. Vi vil derfor forlange nye idéer fra medierne for at kunne præsentere nye idéer for kunderne. Vi kan ikke tillade os andet, når mediebilledet forandrer sig så hurtigt” forklarer Mads Bredal.
‘Redefining Media’ bliver en realitet fra 1. december, hvor relanceringen er rullet ud overfor Carats medarbejdere i både København og Århus. Fra det nye år bliver det medierne og kundernes tur til at mærke, hvad der ligger i ’Redefining Media’.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *