Oprettet 10/12/2008 – 11:13
Cimber lancerer ny bookingportal, som vil gøre det mere brugervenligt for Cimbers kunder
Onsdag den 10. december introducerer Cimber sin nye bookingportal. Modsat det nuværende system, vil den nye, fremtidssikrede bookingportal være 100% baseret på elektroniske billetter, hvilket blandt andet betyder, at man fremadrettet vil kunne kombinere Cimberbilletter med andre luftfartsselskaber, som Cimber har aftaler med.
Ny hjemmeside
Cimbers nye bookingportal introduceres samtidig med Cimbers nye hjemmeside, som er blevet mere enkel og brugervenlig, med tanke på at gøre det endnu lettere for kunderne. Bjarne Rasmussen, salgs- og marketingdirektør i Cimber, udtaler i den forbindelse: ” Vi går nu fra en mere traditionel hjemmeside, med fokus på informationer, til en levende og dynamisk portal. Dette hænger naturlig sammen med købet af Sterling og fremtidig lancering af tidligere Sterling-ruter for en anden kundesammensætning, som i højere grad er baseret på privat- og ferierejsende.”
To faser
Cimbers nye bookingportal vil blive introduceret over to faser. Den første fase, med start den 10. december i år, vil være for vores private kunder. Den anden fase, som vi forventer at introducere i første kvartal 2009, vil være en helt ny, forbedret portal for vores firma- og Travel Card kunder. Der vil være en overgangsperiode, de næste par måneder, hvor sidstnævnte kunder vil blive videresendt til vores nuværende system for reservation at Travel Cards m.v. Disse kunder vil komme over til den nye portal i anden fase, hvor sigtet er, at optimere kundeoplevelsen, således at det foregår endnu mere på kundens egne præmisser.