Oprettet 15/08/2011 – 13:06
Et af Europas mest succesfulde affiliate netværk åbner i dag Danmark – og bringer med sig en hidtil uset grad af gennemsigtighed til den danske online markedsføringsbranche.
I dag åbner Europas hurtigst voksende online markedsføringsnetværk, TradeTracker, officielt kontor i København. Dermed bliver Danmark det 10. land og er en vigtig milepæl i det succesfulde internationale netværks syvårige levetid, da TradeTracker nu også dækker hele Skandinavien. Åbningen af TradeTracker Denmark betyder at danske virksomheder nu har nye muligheder for at markedsføre sig online via en teknologisk overlegen platform, med hidtil udset grad af transparens mellem annoncører og affiliates.
— TradeTracker tilfører gennemsigtighed til en dansk online markedsføringsbranche under pres —
Traditionelle danske affiliate netværk har blot fungeret som mellemmænd, ved at sammensætte kampagner fra annoncørerne med online trafikkilder (affiliates, webmaster og publishers) gennem en simpel teknisk platform. En platform der samtidig skjuler trafikkilderne for annoncørerne, af frygt for at annoncørerne skal gå udenom netværket og samarbejde direkte med trafikkilderne.
Følgerne af denne manglende gennemsigtighed er en svingende kvalitet og volumen i leveringerne, samt en branche præget af en høj grad af mistillid og utilfredshed hos især annoncørerne, da disse ikke har kunne være sikre på at få den kvalitet, de har betalt for.
Denne forretningsmodel er ikke tidssvarende og kan i 2011 ikke længere tilfredstille markedets behov.
TradeTracker har med udgangspunkt i et ugennemsigtigt og konkurrencepræget marked, udviklet en stærk teknologisk platform, hvor en af de unikke fordele er gennemsigtighed mellem annoncører og trafikkilder. Gennemsigtigheden i TradeTracker platformen giver blandt andet færre kvalitetsproblemer, fordi annoncørerne kan kommunikere direkte med relevante webmasters, publishers og affiliates, hvilket giver mulighed for, i fællesskab, at udvikle og optimere unikke, transparente annoncekampagner, målrettet mod specifikke målgrupper eller websites.
Henrik Fabrin, Managing Director, TradeTracker Denmark, tilføjer:
”Vi er enormt begejstrede for chancen for at introducere TradeTrackers unikke platform på det danske marked. Derved tilbyder vi no-win / no-pay markedsføring, hvor annoncørerne er i fuld kontrol over deres online salg- og leadgenerering via en unik transparent forretningsmodel, som vi samtidig tror på, kan hjælpe med at løfte troværdigheden i hele den danske affiliate markedsføringsbranche.”