Oprettet 29/12/2010 – 15:15
Fornyelsen af ”Go’ morgen Danmark” i 2009 gav en seerfremgang på cirka 15 procent. Men TV 2s morgenflade med nyheder, vejr og magasinprogrammer var ikke færdig med at vokse, da vi gik ind i 2010.
I 2010 voksede seertallet til ”Go’ morgen Danmark” yderligere og nåede sit højeste niveau nogensinde – endnu højere end i det hidtidige rekordår 2005.
– Fornyelsen af ”Go’ morgen Danmark” er en markant succes for TV 2. Da vi voksede med cirka 15 procent i seertilslutning i 2009, var jeg begejstret, og jeg ved næsten ikke, hvordan jeg skal betegne det, når vi fortsætter med at vokse i 2010. Redaktionen og værterne fortjener stor ros for deres måde at udvælge emner og for den tone og stemning, de lægger i ”Go’ morgen Danmark”, siger programredaktør Jes Schrøder.
Godt 700.000 ser hver dag TV 2s morgen-tv
I gennemsnit ser godt 700.000 danskere TV 2s morgen-tv hver dag, og de bruger hver knap en time på at se magasinprogram og nyheder.
I forbindelse med fornyelsen af ”Go’ morgen Danmark” i 2009 blev sendetiden udvidet en halv time, så morgen-tv gik i luften allerede klokken 06.30. Netop denne halve time har haft den største fremgang i 2010, hvor endnu flere har opdaget, at ”Go’ morgen Danmark” er på skærmen fra klokken 06.30. Her er seerfremgangen fra 2009 på 18 procent.
Også i tidsrummet klokken 07.00-09.00 har ”Go’ morgen Danmark” haft fremgang, så samlet set er seertilslutningen vokset med seks procent fra 2009 til 2010 klokken 06.30-09.00.
”Go’ morgen Danmark” udvidede også på anden måde i 2010. Her sendte TV 2 med stor succes de særlige programmer ”Go’ sommer Danmark” i de fem uger hen over sommeren, hvor programmet i tidligere år har holdt ferie.