Oprettet 20/09/2008 – 13:37
Et CRJ200 fly fra Cimber, på vej med chartergæster fra Karup via København til Parma, foretog i formiddags kl. 11.30 en teknisk mellemlanding i Kastrup.
Da flyet, efter ankomst fra Karup, atter var lettet fra Kastrup konstaterede piloten at han ikke kunne få hjulene op. Han valgte derfor at foretage en teknisk mellemlanding i Kastrup, hvor han netop var lettet fra, da Cimber har base for teknisk vedligehold i Kastrup, ligesom der her var reservekapacitet, i form af et andet fly, som gæsterne blev overflyttet til.
Piloten kunne alternativt have valgt at fortsætte helt til Parma, hvilket dog havde betydet betydeligt større brændstofsforbrug og væsentligt længere flyvetid.
”At hjulene ikke kan komme op e r ikke noget stort problem. Det var den helt rigtige beslutning af piloten at foretage en teknisk mellemlanding i Kastrup, hvor vi har alle vedligeholdelsesfaciliteterne” siger Jørgen Nielsen, administrerende direktør, og slutter : ”det var således også den løsning der forårsagede færrest gener og kortest forsinkelse for passagererne”.