Danish Travel Awards 2011 kårer Radisson Blu til bedste hotelkæde

Oprettet 17/10/2011 – 11:05

Radisson Blu er kåret som bedste hotelkæde på Danish Travel Awards, der blev afholdt i sidste uge. Vinderen af den prestigefyldte pris blev afgjort ved hjælp af spørgeskemaer, hvor forbrugere og rejsebureauagenter stemmer på deres favoritaktører i forskellige kategorier. Med den danske pris sikrer Radisson Blu sig et skandinavisk ”hattrick”, da kæden tidligere har fået tilsvarende anerkendelser i Norge og Sverige.
Danish Travel Awards blev afholdt i sidste uge hvor 20 forskellige priser blev uddelt i rejse- og turistbranchen. 350 særligt indbudte var med til at fejre prisuddelingen, der havde Jes Dorph-Pedersen som vært.
– Vi er meget stolte over prisen for bedste hotelkæde. Vi har de seneste år set en stigende konkurrence i branchen, og derfor er prisen en anerkendelse af det utrolige arbejde, som vores personale ude på hotellerne yder hver eneste dag for, at vores kunder og gæster føler sig velkomne og godt tilpas, når de vælger vores hoteller, siger Christian Gartmann, Area Vice President.
Radisson Blu har flere unikke services, som hele tiden udvikles for at sikre, at både private turister, forretningsfolk og konferencedeltagere får et optimalt ophold på hotellerne. Sidste år blev madkonceptet Brain Food lanceret i Danmark, og konceptet er senere blevet videreført i andre skandinaviske lande. Brain Food bygger på sundhed, smag og velvære og skal sikre, at mødedeltagere har større overskud og er mere oplagte.
Tidligere på året har hotelvirksomheden Rezidor Hotel Group, som Radisson Blu er en del af, sammen med rejsevirksomheden Carlson desuden præsenteret i nyt loyalitetsprogram for deres gæster, Club Carlson. Her kan medlemmer spare points op ved ophold på kædernes hoteller, og med disse kan gæsterne drage fordel af en vifte af førsteklasses muligheder, herunder på Rezidors og Carlsons feriesteder verden over.
Skandinavisk hattrick og international anerkendelse
Det er ikke kun på dansk grund, at Radisson Blu har modtaget en prestigefyldt pris – både i Norge og Sverige har hotelkæden fået en tilsvarende anerkendelser.
Også internationalt bliver Radisson Blu påskønnet. Kæden viste sin styrke i den internationale undersøgelse BDCR Continental i 2010. For syvende år i træk blev Radisson Blu valgt til forretningsrejsendes foretrukne hoteller og valgt som “Number One Hotel Brand”. Derudover blev Radisson Blu i maj anerkendt af Etisphere som en af verdens mest etiske virksomheder i 2011.
I Danmark har Radisson Blu har blandt andet hoteller i København, Odense og Århus
Rezidor Hotel Group er den hurtigst voksende hotelkæde i Europa, Mellemøsten og Afrika, og i 2010 åbnede virksomheden 7.200 nye hotelværelser. For nylig har kæden åbnet hoteller i bl.a. Dubai, Chicago og Moskva.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *