Firmaidrætten får de danske arbejdspladser til at motionere for fuld tryk i september

Oprettet 04/09/2008 – 09:51

Mandag den 15. september finder mange tusinde danskere løbetøjet frem, hopper i sadlen på kondicyklen eller besøger motionslokalet. Her begynder Dansk Firmaidrætsforbunds landsdækkende kampagne ”Arbejdspladsen motionerer”, der løber frem til den 5. oktober. Alle interesserede kan nå at tilmelde sig indtil d. 15. september, og førstepræmien er en rejse til Den Dominikanske Republik for et helt hold.
– Med kampagnen ”Arbejdspladsen motionerer”, har Dansk Firmaidrætsforbund demonstreret, at det nytter noget at søsætte en motionskampagne, der skal få folk til at ændre deres motionsvaner og skabe en sundere livsstil. Det gælder om at få folk til at sige farvel til sofaen og goddag til en mere aktiv livsstil, lyder det fra Dansk Firmaidrætsforbunds formand Peder Bisgaard, der repræsenterer 330.000 firmaidrætsudøvere landet over.
Kampagnen kører i 2008 for sjette år i træk, og har de seneste år tiltrukket 17.000-25.000 deltagere årligt.
Med udgangspunkt i Sundhedsstyrelsens anbefalinger til alle voksne danskere om at røre sig minimum 30 minutter om dagen, er formålet med kampagnen at få ansatte på danske arbejdspladser til at dyrke regelmæssig motion.
Som deltager i kampagnen ”Arbejdspladsen motionerer” er det ikke nødvendigt, at man dagligt sveder igennem i 30 minutter i træk. Derimod skal deltagerne forsøge at foretage aktive valg i løbet af dagen, f.eks. ved at cykle eller gå til arbejde, tage trapperne i stedet for rulletrapperne, eller gå med beskeder til hinanden i stedet for at sende dem som e-mails.
For at deltage i kampagnen skal man tilmelde sig i motionshold af 4-16 personer. I løbet af kampagnen skal holddeltagerne forsøge at motionere 30 minutter dagligt. Det kan ske både på arbejdet og i fritiden. Det kan enten være sammen eller hver for sig, i forening eller på egen hånd, på cykel til og fra arbejdet eller noget helt andet – kort sagt den type motion, der nu passer ind i hverdagen for den enkelte.
Op til kampagnen trækker Dansk Firmaidrætsforbund lod om en række mindre præmier til kontaktpersonerne for de enkelte hold, og efter kampagnen trækker vi lod om en rejse til Den Dominikanske Republik for ét heldigt vinderhold.
www.dfif.dk/kampagne

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *