Grunde til, at din SEO-kampagne ikke virker (endnu)

Oprettet 15/08/2011 – 13:06

Mange webmastere står over for problemet, at deres SEO kampagner ikke leverer de forventede resultater. Hvorfor er dine kampagner dårlige? Hvad kan du gøre for at sikre, at bakuri søgemaskineoptimering virker for dig?
Der kan være flere grunde til, at din SEO-kampagne ikke er en succes:
Årsag 1: Du sætter de forkerte mål
Hvis dit websted ikke har mange høje placeringer endnu, så kan du ikke forvente, at Google vil vise dit websted på den første resultatside for søgeord såsom “mp3” eller andre meget konkurrencedygtige på et ord søgeord.
Du er nødt til at starte med mere målrettede søgesætninger først. Optimer dine sider til mange forskellige søgeord med lavere konkurrence. Jo højere placeringer dit websted har for søgeord med lavere konkurrence, jo mere sandsynligt er det, at dit websted også vil få høje placeringer med mere konkurrencedygtige søgeord, der tilhører det samme emne.
Det er som at løbe et maraton. Du er nødt til at køre mindre distancer, før du kan køre den fulde 26 miles og 385 yards.
Årsag 2: Du behøver ikke tage SEO alvorligt
Søgemaskineoptimering er ikke se-og-glemme. Det tager lidt tid at få ting til at ske. Søgemaskineoptimering er en investering i din virksomhed, og det bør behandles sådan.
Hvis alt du skal gøre for at “fremme” din hjemmeside er, at forelægge den til søgemaskiner, så vil du ikke blive en succes. Du er nødt til at investere tid og kræfter på at optimere dit websted. Værktøjer kan hjælpe dig med at spare en masse af denne tid og kræfter, men du stadig nødt til at arbejde med dit websted.
Årsag 3: du kan fokusere på den forkerte elementer
Nogle webmastere er besat med længden af titel-tag og andre indsender deres hjemmeside hver anden dag til søgemaskiner. Andre webmastere insisterer på, at en bestemt del af deres hjemmesides links skal bruge reel = nofollow attribut.
Du behøver ikke at jagte den seneste søgemaskineoptimering tendens. Disse tendenser gør normalt forskellen mellem position 8 og position 9. Hvis dit websted ikke er opført på den første resultatsid overhovedet så sørg for at få det grundlæggende i orden.
De vigtigste faktorer, som vil få din hjemmeside på Google’s første resultat side er optimerede websider med godt indhold og gode backlinks.
Årsag 4: du vælger de forkerte søgeord
Dette er en yderst populær fejl, som mange webmastere laver. Hvis du vælger de forkerte søgeord, vil du spilde en masse tid og penge.
De bedste søgeord til din hjemmeside er ikke de søgeord med den største søgevolumen. De bedste søgeord er heller ikke de søgeord, der vil forstærke dit ego og det er heller ikke det “indlysende” søgeord, der vil virke bedst for SEO.
De bedste søgeord til SEO er nøgleord, som leverer målrettede besøgende, der vil købe. Det betyder ikke noget, hvis et søgeord har tusindvis af søgninger. Hvis ingen af de besøgende, som finder dit websted via det pågældende søgeord vil købe, så dette søgeord vil ikke gøre dig noget godt.
Årsag 5: du får de forkerte links
For at få høje placeringer på Google, skal din hjemmeside have gode backlinks. Automatiske links fra link bygnings ordninger virker ikke. Faktisk kan den slags links, endda få dig i problemer med Google.
Du skal få den rette form for backlinks for at det vil lykkes. Brug faglig tilknytning ledelsesværktøjer eller backlink analyseværktøjer til at få de bedst mulige links til dit websted.
Søgemaskineoptimering kan i høj grad bidrage til succes for dit websted. Det er vigtigt at du gør de rigtige ting i den rigtige rækkefølge, og at du kan fokusere på de rette elementer.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *