Virksomheder kan nu reducere risici ved udveksling af information på sociale medier

Oprettet 19/10/2011 – 09:05

Når medarbejdere bruger de sociale medier som Facebook, Twitter og LinkedIn til at udveksle virksomhedsrelateret information, kan de uden at vide det komme til at udsætte virksomheden for sikkerhedsmæssige risici. Ifølge Gartner vil halvdelen af alle virksomheder inden udgangen af 2013 have oplevet at skulle kunne fremvise dokumenter, korrespondance eller andet materiale fra de sociale medier ved opklaring af it-kriminalitet (eDiscovery).
”Virksomhederne har i dag lært, hvor vigtigt det er at beskytte og gemme e-mails, IM-meddelelser, dokumenter, regneark og anden ustruktureret information. Nu skal de lære, at det også gælder for den information, der udveksles på de sociale medier,” siger Rasmus Rask Eilersen, Principal Systems Engineer, Symantec.
En arkiveringsløsning gør det det muligt for virksomheder at tillade brug af sociale medier til forretningsformål og samtidig stå inde for det. En arkiveringsløsning, der også kan håndtere information, der udveksles på de sociale medier, kan gemme, søge og finde specifikt indhold fra fx Facebook, Twitter, LinkedIn og SharePoint. Ifølge Symantecs 2011 Social Media Protection Flash Poll overvejer 82 procent af virksomhederne at implementere en arkiveringsløsning for at kunne indsamle, gemme og finde frem til forretningskritisk information, som sendes via sociale medier – men mindre end en fjerdedel har rent faktisk gjort det.
Enterprise Vault 10 arkiverer indhold fra de sociale medier
Symantec har netop lanceret Enterprise Vault 10, den seneste version af sin e-mail- og indholdsarkiveringssoftware. Den nye version er udstyret med Symantec’s data loss prevention-teknologi, som analyserer e-mailindhold og kategoriserer det, så alle meddelelser gemmes ud fra en opbevaringsstrategi. Klassificeringen kan også blive brugt som filter til at fremskynde søgning og vurdering af data i eDiscovery-sager. En anden ny og efterspurgt funktion er evnen til at kunne arkivere alt indhold fra interaktionen på de sociale medier.
”Vi har forbedret funktionaliteten i Enterprise Vault, så vores kunder nemt og effektivt kan arkivere og gøre de millioner af dokumenter, som medarbejderne skaber via e-mails, sociale medier, SharePoint og filsystemer søgbare. Enterprise Vault 10 kan altså reducere risici for virksomheder uden at ødelægge de fordele, som de sociale medier og andre moderne samarbejdsværktøjer har for medarbejdernes produktivitet,” siger Rasmus Rask Eilersen, Principal Systems Engineer, Symantec.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *