Oprettet 08/04/2009 – 08:37
Direktør Per Thau fejrer fremgang med 8000 is i dag
På en af årets travleste dage får medarbejderne i de 81 Kvickly varehuse i dag en ekstra opmuntring.
Kædedirektør Per Thau har nemlig købt 8000 is, for at fejre en stærk start på året, som han og varehuscheferne i dag deler ud til medarbejderne som en symbolsk tak for en indsats, der har skabt en fremgang, der overgår kædens budgetter.
“Vi er startet 2009 langt over forventning. Markedsandelen er vokset, salget er stigende og vi har nu for 3. måned i træk leveret et resultat, der er bedre, end vi havde budgetteret. Det er godt gået i disse finanskrisetider, og det vil jeg vil gerne takke de 8000 medarbejdere for, da det er dem, der har skabt den positive udvikling,” siger Per Thau.
Han peger på flere forklaringer på, at det lykkes at skabe vækst i en krisetid:
1. Moderniseringer af varehuse. Kvickly har de seneste år investeret i et stort 3-cifret millionbeløb i moderniseringer af de eksisterende huse og etablering af helt nye. Det gør kæden mere attraktivt over for kunderne. Investeringerne fortsætter i øvrigt i år.
2. Medarbejdernes engagement, der også giver sig udtryk i større stabilitet på alle niveauer.
3. Målrettet strategi om at være børnefamiliernes foretrukne varehus.
Det udmønter sig konkret blandt andet i at kæden har særlige tilbud, inden for ansvarlighed i den ene ende og discountpriser i den anden ende, som appellerer til familier, der fortsat er optaget af sundhed og miljø, men også ser lidt mere på pengene. Således har Kvickly i årets første tre måneder realiseret en vækst på 37 procent på discountserie xtra. På ansvarlighedsserien Änglamark er salget steget med 19 procent.